Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optymalizacja ETS2/ATS
Autor Wiadomość
kazan1234 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 716
Dołączył: 23/03/2017
Reputacja: 33
Podziękował: 1095
Podziękowano mu 1225 raz(y)
Post: #11
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
(26/07/2021 10:11 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Problemem jest to że ta gra w pewnym sensie architektonicznie przestała już jakiś czas temu być 9-letnią grą.
Począwszy od któregoś tam patcha kilka lat wcześniej a skończywszy na jednej z ostatnich wersji , kiedy to aktualizacją była po prostu całkiem pobrana nowa gra od początku.
W obecnych plikach nie ma już chyba nic co ukazało się wraz z premierą.

Druga sprawa to takie łatanie gry i dostosowywanie do aktualnych czasów niekiedy nie robi za dobrze bo a to sterowniki się zmieniają , sprzęt,..itd..itd
Faktycznie efekt byłby bardziej zadawalający gdyby chyba grę zrobiono na nowo.
Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami przeinaczania się gry na nowe czasy, ale jest to robione etapami, trochę "po łebkach" aż w pewnym momencie gra została wymieniona już całkiem - o czym wspomniałem - w pewnym momencie któryś tam patch chyba 1.40 lub 1.41 to było bite ponad 5 GB a to oznacza że gra została poniekąd wydana na nowo.

Nie oznacza to jednak jakiś cudów.Mankamentem jest dość toporny silnik gry.
Ta gra bedzie "chrupać" w 4K nawet gdybyś spiął 3 superkomputery razem Tongue ...to już lepiej odpalić ją w 1920x1080 na jednym takim komputerze.
Ostatnio wypuścili łatkę mającą 3gb i były to tylko dźwięki do fmoda

Zamówiłeś nowe ciągniki a nie ma ich kto odebrać? Pisz śmiało! Transportujemy również samochody osobowe,busy jak i traktory!

Zapraszam do tematu firmowego : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Zapraszam na firmowy FanPage : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
26/07/2021 11:18 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
topiq Offline
Jakiś tam gracz 40+
***
ViP

Skąd: Puławy
Liczba postów: 163
Dołączył: 16/03/2017
Reputacja: 8
Podziękował: 66
Podziękowano mu 134 raz(y)
Post: #12
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
1440p spokojnie ETS2 uciąga ze wszystkim na ultra ale przy skalowaniu 200-300% to już max, bo bywają spadki. Tak to około 100 fps spokojnie trzyma a w czystych scsowskich DLC po za miastem 144 fps bez problemu. W większych miastach przy dużym trafficu też tragedii nie ma i poniżej 60 fps nigdy nie schodzi. Z tym, że pozbyłem się wielu obciążających silnik gry modów i mam minimum na traffic od Jazzycata, jakieś mapki typu ProMods i PR, bo póki co RusMap pod 1.41 nie ma i wywala mi grę (albo łącznik ciężko stwierdzić po logu).
Jakiegoś kosmicznego zestawu nie mam.
I7 10700F, 16 GB RAM i RTX 3060Ti OC, plus gra na SSD i profil na SSD NVMe systemowym 500 GB Samsung 970 Evo Plus. Nawet pierwsze wczytanie nowego ProModsa już nie trwa wieki. Zawsze można jeszcze w ustawieniach grafiki pozjeżdżać z jakichś opcji zasobożernych jak cienie w ultra (które i tak w ultra wyglądają jak kupa) czy rozdzielczość w lustrach itp. Różnicy bardzo nie widać a te kilka klatek wskoczy. No i to nieszczęsne skalowanie. Masz 1440p to po co Ci 400% skalowania? Aż taką to wielką różnicę zrobi jak się zjedzie na 300% czy nawet 200%? Już wolę płynność rozgrywki niż ciut lepszą powiedzmy jak na SCS grafikę. Coś kiedyś na jakimś streamie przebąkiwali o DX12 i Vulcan, bo w końcu Windows 7 chyba też DX12 już obsługuje a wsparcie Win XP dawno zakończyli. Aczkolwiek patrząc jak na początku wychodziły gry DX11 a później wchodził patch na DX12 i zysku z tego nie było wcale, to w przypadku SCSu może być podobnie.
Zresztą na i7 3770 + GTX 1080 też tragedii nie było i na 1440p potrafiły niektóre tereny spokojnie te 100 fps utrzymać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27/07/2021 08:17 AM przez topiq.)
27/07/2021 08:14 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 944
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2596 raz(y)
Post: #13
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
(26/07/2021 11:18 PM)kazan1234 napisał(a):  Ostatnio wypuścili łatkę mającą 3gb i były to tylko dźwięki do fmoda

Nie 3 GB, bo jak zaczeło mi pobierać na steamie to patrzyłem ile ma do pobrania i było to ponad 5 GB Tongue
27/07/2021 06:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Flamaster Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd: Gościcino
Liczba postów: 6
Dołączył: 22/06/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 0
Podziękowano mu 0 raz(y)
Post: #14
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
(27/07/2021 08:14 AM)topiq napisał(a):  1440p spokojnie ETS2 uciąga ze wszystkim na ultra ale przy skalowaniu 200-300% to już max, bo bywają spadki. Tak to około 100 fps spokojnie trzyma a w czystych scsowskich DLC po za miastem 144 fps bez problemu. W większych miastach przy dużym trafficu też tragedii nie ma i poniżej 60 fps nigdy nie schodzi. Z tym, że pozbyłem się wielu obciążających silnik gry modów i mam minimum na traffic od Jazzycata, jakieś mapki typu ProMods i PR, bo póki co RusMap pod 1.41 nie ma i wywala mi grę (albo łącznik ciężko stwierdzić po logu).
Jakiegoś kosmicznego zestawu nie mam.
I7 10700F, 16 GB RAM i RTX 3060Ti OC, plus gra na SSD i profil na SSD NVMe systemowym 500 GB Samsung 970 Evo Plus. Nawet pierwsze wczytanie nowego ProModsa już nie trwa wieki. Zawsze można jeszcze w ustawieniach grafiki pozjeżdżać z jakichś opcji zasobożernych jak cienie w ultra (które i tak w ultra wyglądają jak kupa) czy rozdzielczość w lustrach itp. Różnicy bardzo nie widać a te kilka klatek wskoczy. No i to nieszczęsne skalowanie. Masz 1440p to po co Ci 400% skalowania? Aż taką to wielką różnicę zrobi jak się zjedzie na 300% czy nawet 200%? Już wolę płynność rozgrywki niż ciut lepszą powiedzmy jak na SCS grafikę. Coś kiedyś na jakimś streamie przebąkiwali o DX12 i Vulcan, bo w końcu Windows 7 chyba też DX12 już obsługuje a wsparcie Win XP dawno zakończyli. Aczkolwiek patrząc jak na początku wychodziły gry DX11 a później wchodził patch na DX12 i zysku z tego nie było wcale, to w przypadku SCSu może być podobnie.
Zresztą na i7 3770 + GTX 1080 też tragedii nie było i na 1440p potrafiły niektóre tereny spokojnie te 100 fps utrzymać.
No ja dla płynności ustawiłem skalowanie na 125%. Po co mi 400% skalowania? bo ta gra totalnie cierpi na brak normalnego wygładzania krawiędzi. Niby jest, ale za przeproszeniem gówno daje, bo poszarpane krawędzie jak były, tak są dalej. Przy skalowaniu 400% nie rzuca się to tak w oczy.
27/07/2021 06:36 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Flamaster Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd: Gościcino
Liczba postów: 6
Dołączył: 22/06/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 0
Podziękowano mu 0 raz(y)
Post: #15
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
(26/07/2021 10:11 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Problemem jest to że ta gra w pewnym sensie architektonicznie przestała już jakiś czas temu być 9-letnią grą.
Począwszy od któregoś tam patcha kilka lat wcześniej a skończywszy na jednej z ostatnich wersji , kiedy to aktualizacją była po prostu całkiem pobrana nowa gra od początku.
W obecnych plikach nie ma już chyba nic co ukazało się wraz z premierą.

Druga sprawa to takie łatanie gry i dostosowywanie do aktualnych czasów niekiedy nie robi za dobrze bo a to sterowniki się zmieniają , sprzęt,..itd..itd
Faktycznie efekt byłby bardziej zadawalający gdyby chyba grę zrobiono na nowo.
Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami przeinaczania się gry na nowe czasy, ale jest to robione etapami, trochę "po łebkach" aż w pewnym momencie gra została wymieniona już całkiem - o czym wspomniałem - w pewnym momencie któryś tam patch chyba 1.40 lub 1.41 to było bite ponad 5 GB a to oznacza że gra została poniekąd wydana na nowo.

Nie oznacza to jednak jakiś cudów.Mankamentem jest dość toporny silnik gry.
Ta gra bedzie "chrupać" w 4K nawet gdybyś spiął 3 superkomputery razem Tongue ...to już lepiej odpalić ją w 1920x1080 na jednym takim komputerze.
Dlatego uważam, że powinni dać nowy silnik graficzny, który da zupełnie nowy powiew świeżości. Upiększanie przestarzałego mija się z celem wg dużej ilości graczy.
27/07/2021 06:39 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MATAMET Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 308
Dołączył: 11/02/2011
Reputacja: 86
Podziękował: 587
Podziękowano mu 1545 raz(y)
Post: #16
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
(27/07/2021 06:39 PM)Flamaster napisał(a):  
(26/07/2021 10:11 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Problemem jest to że ta gra w pewnym sensie architektonicznie przestała już jakiś czas temu być 9-letnią grą.
Począwszy od któregoś tam patcha kilka lat wcześniej a skończywszy na jednej z ostatnich wersji , kiedy to aktualizacją była po prostu całkiem pobrana nowa gra od początku.
W obecnych plikach nie ma już chyba nic co ukazało się wraz z premierą.

Druga sprawa to takie łatanie gry i dostosowywanie do aktualnych czasów niekiedy nie robi za dobrze bo a to sterowniki się zmieniają , sprzęt,..itd..itd
Faktycznie efekt byłby bardziej zadawalający gdyby chyba grę zrobiono na nowo.
Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami przeinaczania się gry na nowe czasy, ale jest to robione etapami, trochę "po łebkach" aż w pewnym momencie gra została wymieniona już całkiem - o czym wspomniałem - w pewnym momencie któryś tam patch chyba 1.40 lub 1.41 to było bite ponad 5 GB a to oznacza że gra została poniekąd wydana na nowo.

Nie oznacza to jednak jakiś cudów.Mankamentem jest dość toporny silnik gry.
Ta gra bedzie "chrupać" w 4K nawet gdybyś spiął 3 superkomputery razem Tongue ...to już lepiej odpalić ją w 1920x1080 na jednym takim komputerze.
Dlatego uważam, że powinni dać nowy silnik graficzny, który da zupełnie nowy powiew świeżości. Upiększanie przestarzałego mija się z celem wg dużej ilości graczy.

Ta "duża ilość graczy" najpewniej nie ma wiedzy na temat game devu i tego, że nowy silnik to wymagane przeszkolenie KAŻDEGO pracownika w SCS co potężnie spowolni prace nad rozwojem gry, co spowoduje straty finansowe co z kolei wkurzy również graczy którzy będą musieli na wszystko czekać jeszcze dłużej niż obecnie.
Zmiana silnika na kompletnie nowy nie ma sensu na obecnym etapie rozwoju gry, gdzie mają swój, sprawdzony od lat silnik, który znają od podszewki. Takie zabawy mogą być przy okazji produkcji ETS3, gdzie oddelegują część pracowników na naukę (dla przykładu UE4), ewentualne dostosowanie go pod własne preferencje i nie zamrozi to ich jedynego źródła dochodu czyli DLC do ETS2 i ATS.
28/07/2021 09:56 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malix7 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: W-wa
Liczba postów: 40
Dołączył: 08/07/2020
Reputacja: 0
Podziękował: 0
Podziękowano mu 1 raz(y)
Post: #17
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
Cześć.
Jak wam się podoba grafika od patcha 1.40? Chodzi mi o ciężarówki i ich kolor(blask) mi jakoś to nienaturalnie wygląda, tak cukierkowo sztucznie bardzo. Wróciłem do 1.39 i jest dużo lepiej. A wy jakie macie zdanie?
28/07/2021 11:21 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MATAMET Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 308
Dołączył: 11/02/2011
Reputacja: 86
Podziękował: 587
Podziękowano mu 1545 raz(y)
Post: #18
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
^ Oświetlenie wygląda dużo lepiej po 1.40, pojazdy w końcu nie są dziwnie sztucznie ciemne i niedoświetlone, w porównaniu do starego oświetlenia zachody i wschody wyglądają fotorealistycznie.
28/07/2021 11:58 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malix7 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: W-wa
Liczba postów: 40
Dołączył: 08/07/2020
Reputacja: 0
Podziękował: 0
Podziękowano mu 1 raz(y)
Post: #19
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
Oświetlenie otoczenia i cała grafika na plus, ale chodzi mi tylko o trucki, nawet przez to kolory są jakieś dziwne na truckach, pomijam zarąbisty bloom na nich czy jak to się nazywa.
28/07/2021 12:10 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 944
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2596 raz(y)
Post: #20
RE: Optymalizacja ETS2/ATS
Jakby ktoś by nie wiedział to w tym miejscu pokazuje ile danych najnowszej aktualizacji zostanie pobranych, więc inaczej - jaki ma rozmiar update/patch.
Image
Tak jak pisałem, swego czasu i to całkiem niedawno było do pobrania grubo ponad 5 GB, a to oznacza że nastąpiły chyba tak duże zmiany w plikach gry, że postanowiono wymienić praktycznie całą grę ze wszystkim i ją udostępnić w całości na nowo.

To jest jeden wielki plus wersji steam - możemy niepostrzeżenie dostać wymianę całej gry na nowo wraz z aktualizacją dlc które posiadamy.
Co ciekawe - nie musi to być jakoś specjalnie ogłoszone ani nie musi być opatrzone nowym numerem patcha - po prostu w pewnym momencie kolejny update okazuje się podmianą całości.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29/07/2021 06:43 PM przez RadolSzczecin.)
29/07/2021 06:36 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa