08/10/2013, 08:51 PM
W tym poradniku postaram się po kolei wyjaśnić jak dodać własne miasto w grze.
Poradnik jest na podstawie German Truck Simulator ale w ETS2 robi się to praktycznie tak samo (drobna różnica jest zawarta w treści poniższego poradnika).
Poradnik jest oczywiście dla osób znających podstawy tworzenia map do gier od SCS.
Zaczynajmy zabawę
Co będzie potrzebne do pracy:
- systemowy notatnik
- WinRar lub inny archiwizer z możliwością kompresji zip (np. 7zip)
1. Na początek należy przygotować definicję miasta którą wyedytujemy.
W tym celu wchodzimy do głównego katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę i otwieramy WinRarem plik base.scs (w ETS2 będzie to def.scs).
Teraz przechodzimy do folderów def/city/ i przeciągamy sobie na pulpit jeden z plików .sii (nie ważne który bo wszystkie są odpowiedzialne za jakieś miasta - ja wybrałem np. berlin.sii)
2. Edycja pliku .sii
2.1 W pliku .sii który mamy już na pulpicie zmieniamy na początek nazwę na nazwę naszego miasta (ja zmieniłem na gniezno.sii)
Po zmianie nazwy pliku .sii otwieramy go za pomocą notatnika i zmieniamy w nim linijki:
city_data: city.berlin
city_name: "@@ui_city_berlin@@"
short_city_name: "@@ui_city_berlin@@"
na linijki z zawierające nazwę naszego miasta (u mnie jest to np. Gniezno) np.
city_data: city.gniezno
city_name: "Gniezno (Gnessen)"
short_city_name: "Gniezno"
Ja zmieniłem sobie jeszcze jakie pojazdy będą w salonie ciężarówek ale osobiście dla początkujących zalecam usunięcie linijek z wyrażeniem:
vehicle_brands[]:
ponieważ są to linijki odpowiedzialne za pojazdy które są do zakupu u dealera w tym mieście i jak nie będzie ustawionego prefabsu dealera to może wywalać z gry.
Podsumowując taka najprostsza wersja definicji w GTS powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:
2.2 W ETS2 prosta definicja miasta będzie bardzo podobna:
Różnica jest taka, że zawiera informacje o kraju w jakim jest miasto i trochę inaczej wygląda to w przypadku tych dealerów ciężarówek.
Linijki odpowiedzialne za miasto:
city_data: city.berlin -->> zmieniamy tak jak w GTS (tu ważne aby nazwa miała maksymalnie 11 znaków, pisana była małymi literami oraz bez polskich liter - ó,ś,ć itp.)
city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
short_city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
city_name_uppercase: "BERLIN" -->> zmieniamy nazwę BERLIN na własną nazwę miasta.
country: germany -->> zmieniamy podając nazwę kraju w jakim jest miasto (w przypadku Polski jest to poland gdyż nazwa kraju musi być w języku angielskim)
Linijki odpowiedzialne za dealerów zaczynają się od fraz:
vehicle_brands[]:
truck_lp_template[]:
truck_lp_def0[]:
truck_lp_def1[]:
Tu także zalecam usunięcie tych linijek odpowiedzialnych za dealerów ciężarówek aby uniknąć niepotrzebnych błędów w grze
Najprostsza wersja definicji w ETS2 powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:
Jak już pozmienialiśmy te nazwy miasta w pliku .sii to zapisujemy go i tworzymy plik .scs zachowując oryginalną ścieżkę (foldery def/city/)
Oczywiście przy tworzeniu pliku .scs wybieramy kompresję zip, metodę kompresji na bez kompresji oraz zmieniamy końcówkę .zip na .scs (takie przypomnienie bo to powinien wiedzieć ktoś kto się bierze za ME)
3. Dodanie naszego miasta za pomocą ME
Jeżeli mamy już w folderze mod z definicją naszego miasta wypadało by je dodać w ME.
W tym celu odpalamy ME i wybieramy opcję:
new item (tworzenie)
city (miasta)
Teraz ustawiamy gdzie na mapce ma być to miasto (klikamy LPM po środku miasta)
Jak widać ME pojawiło się nowe miasto ale bez konkretnej nazwy.
W celu nadania nazwy naszemu miastu wybieramy opcję:
Item proporties (proporcje)
i z listy wybieramy nazwę miasta jaką nadaliśmy mu w pliku .sii [u mnie jest to np. Gniezno (Gnessen)]
W okienku można też ustawić wielkość miasta (2 okienka z liczbami odpowiadają za wysokość i szerokość w ME)
Na koniec zatwierdzamy zmiany poprzez przycisk OK i już mamy praktycznie dodane własne miasto w grze.
Na koniec oczywiście trzeba zapisać mapkę i można testować miasto.
Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo miasto pojawi się w grze.
Ps. Oczywiście aby miasto było miastem a nie pustym polem należy je zabudować w ME
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl i zabrania się kopiowania w całości bądź części
Info:
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik jest na podstawie German Truck Simulator ale w ETS2 robi się to praktycznie tak samo (drobna różnica jest zawarta w treści poniższego poradnika).
Poradnik jest oczywiście dla osób znających podstawy tworzenia map do gier od SCS.
Zaczynajmy zabawę
Co będzie potrzebne do pracy:
- systemowy notatnik
- WinRar lub inny archiwizer z możliwością kompresji zip (np. 7zip)
1. Na początek należy przygotować definicję miasta którą wyedytujemy.
W tym celu wchodzimy do głównego katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę i otwieramy WinRarem plik base.scs (w ETS2 będzie to def.scs).
Teraz przechodzimy do folderów def/city/ i przeciągamy sobie na pulpit jeden z plików .sii (nie ważne który bo wszystkie są odpowiedzialne za jakieś miasta - ja wybrałem np. berlin.sii)
2. Edycja pliku .sii
2.1 W pliku .sii który mamy już na pulpicie zmieniamy na początek nazwę na nazwę naszego miasta (ja zmieniłem na gniezno.sii)
Po zmianie nazwy pliku .sii otwieramy go za pomocą notatnika i zmieniamy w nim linijki:
city_data: city.berlin
city_name: "@@ui_city_berlin@@"
short_city_name: "@@ui_city_berlin@@"
na linijki z zawierające nazwę naszego miasta (u mnie jest to np. Gniezno) np.
city_data: city.gniezno
city_name: "Gniezno (Gnessen)"
short_city_name: "Gniezno"
Ja zmieniłem sobie jeszcze jakie pojazdy będą w salonie ciężarówek ale osobiście dla początkujących zalecam usunięcie linijek z wyrażeniem:
vehicle_brands[]:
ponieważ są to linijki odpowiedzialne za pojazdy które są do zakupu u dealera w tym mieście i jak nie będzie ustawionego prefabsu dealera to może wywalać z gry.
Podsumowując taka najprostsza wersja definicji w GTS powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:
2.2 W ETS2 prosta definicja miasta będzie bardzo podobna:
Różnica jest taka, że zawiera informacje o kraju w jakim jest miasto i trochę inaczej wygląda to w przypadku tych dealerów ciężarówek.
Linijki odpowiedzialne za miasto:
city_data: city.berlin -->> zmieniamy tak jak w GTS (tu ważne aby nazwa miała maksymalnie 11 znaków, pisana była małymi literami oraz bez polskich liter - ó,ś,ć itp.)
city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
short_city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
city_name_uppercase: "BERLIN" -->> zmieniamy nazwę BERLIN na własną nazwę miasta.
country: germany -->> zmieniamy podając nazwę kraju w jakim jest miasto (w przypadku Polski jest to poland gdyż nazwa kraju musi być w języku angielskim)
Linijki odpowiedzialne za dealerów zaczynają się od fraz:
vehicle_brands[]:
truck_lp_template[]:
truck_lp_def0[]:
truck_lp_def1[]:
Tu także zalecam usunięcie tych linijek odpowiedzialnych za dealerów ciężarówek aby uniknąć niepotrzebnych błędów w grze
Najprostsza wersja definicji w ETS2 powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:
Jak już pozmienialiśmy te nazwy miasta w pliku .sii to zapisujemy go i tworzymy plik .scs zachowując oryginalną ścieżkę (foldery def/city/)
Oczywiście przy tworzeniu pliku .scs wybieramy kompresję zip, metodę kompresji na bez kompresji oraz zmieniamy końcówkę .zip na .scs (takie przypomnienie bo to powinien wiedzieć ktoś kto się bierze za ME)
3. Dodanie naszego miasta za pomocą ME
Jeżeli mamy już w folderze mod z definicją naszego miasta wypadało by je dodać w ME.
W tym celu odpalamy ME i wybieramy opcję:
new item (tworzenie)
city (miasta)
Teraz ustawiamy gdzie na mapce ma być to miasto (klikamy LPM po środku miasta)
Jak widać ME pojawiło się nowe miasto ale bez konkretnej nazwy.
W celu nadania nazwy naszemu miastu wybieramy opcję:
Item proporties (proporcje)
i z listy wybieramy nazwę miasta jaką nadaliśmy mu w pliku .sii [u mnie jest to np. Gniezno (Gnessen)]
W okienku można też ustawić wielkość miasta (2 okienka z liczbami odpowiadają za wysokość i szerokość w ME)
Na koniec zatwierdzamy zmiany poprzez przycisk OK i już mamy praktycznie dodane własne miasto w grze.
Na koniec oczywiście trzeba zapisać mapkę i można testować miasto.
Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo miasto pojawi się w grze.
Ps. Oczywiście aby miasto było miastem a nie pustym polem należy je zabudować w ME
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl i zabrania się kopiowania w całości bądź części
Info:
Autor poradnika: Michal_Z_gno