eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Czy moc ciężarówek w ETS 2 jest prawidłowo oddana?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Hej,
Przegrałem już w ETS'a 300 godzin i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy moc ciężarówek jest oddana prawidłowo? Sam w realnym życiu nie mam styczności z ciężarówkami. Zauważyłem, jednak że większość ciężarówek na drogach ma moc w okolicach 400 koni mechanicznych. Dlatego grze używam Scanii R410 z 12-biegowym automatem. Jednak często mi się zdarza, że na nie wielkich wzniesieniach z lekkim ładunkiem (+/- 10 t) moja ciężarówka sobie nie radzi, zwalnia nawet o 10 /15 km/h (nawet na trybie wysokiej mocy). Jednak nigdy nie zauważyłem, żeby w realnym świecie ciężarówki na wzniesieniach (np.na autostradzie) aż tak bardzo zwalniały. Wydaje mi się wręcz ze wcale nie zwalniają.

Wiem, że pytanie jest pewnie głupie, ale może wypowie się ktoś, kto jeździ realnie ciężarówka lub zna się na tym.
Rzadko zdarza się aby ciągnik siodłowy na trasach międzynarodowych miał tylko 410 KM.Najczęściej jest to 450KM w górę.Czy jest dobrze oddana moc?
To trudno jednoznacznie określić aczkolwiek różnica między silnikami jest odczuwalna.Swoją drogą zacząłeś bardzo ciekawy temat Smile
Pozdrawiam.
Oczywiście że nie, czuć to po przyśpieszeniu, które w grze jest dużo większe niż w rzeczywistości.
dueros przełącz się na sekwencyjną skrzynię, a powinno być lepiej. Osobiście automata nie toleruję, bo mimo ustawienia trybu wysokiej mocy i tak przełącza w końcu, podczas gdy nie jest to wskazane.
Raczej obecnie gram sobie na ciężarówce z modyfikacji, czyli Scanii 143M z 450 konnym silnikiem to gram na manualu. Przyznam, że daje sobie rady ta ciężarówka z ładunkami do 15 ton, cięższych nie biorę. Jednak wracając do oryginalnych ciężarówek z gry to i tak wydaje mi się, że są za słabe. Biorąc np. Scanie S730 która realnie może ciągnąć nawet do 180 ton (tak znalazłem na stronie Scanii). To grając nią i podjeżdżając pod większe górki z naczepą 20 t, wydawała mi się okropnie słaba.

Co do przyspieszenia to nie wiem, moim zdaniem większość ludzi w tej grze jeździ z pedałem w podłodze, sam tak jeżdżę, jak przyspieszam. Więc może stad to odczucie zbyt szybkiego przyspieszenia, bo w realnym życiu mało kto jeździ z pedałem w podłodze, no przynajmniej ja tak myślę.
Przy długim podjeździe, to ile KM byś nie miał, zestaw coś tam z pędu straci i zwolni o te 15-20 km/h. Tak dział grawitacja i zasady dynamiki.
Na mapie ETS (czy to podstawowej od scs, czy nawet ProMods) z racji zastosowanej skali mapy zdarzają się podjazdy długie i stosunkowo strome (powyżej 10% nachylenia).
Na takich podjazdach nawet 700KM dostanie zadyszki.
To że scania s730 pociągnie nawet 180 ton, racja. Ale po płaskim. Na podjazdach przy takim ładunku i tak musiałaby korzystać z pomocy jednej, czy nawet dwóch bliźniaczych pojazdów.
Moim zdaniem scs wraz z ostatnimi poprawkami poprawił bardzo mocno zachowanie się ciężarówek.
Ale jak ktoś chce scanią 410KM albo volvem 420KM jeździć trasy Polska - Hiszpania, to niech nie oczekuje, że na przeprawach wysokogórskich będzie się przemieszczał w sposób dynamiczny.
Oddane realnie na pewno to nie jest. Zgodzę się zaczęłeś świetną dyskusję. Może jest jakiś mod na to. Bo też mnie to ciekawi i denerwuje mnie ten brak realizmu choć wiem, że to gra Tongue
Powiem tak ja sam nie wiem, czy jest to realistycznie oddane, ponieważ nie jechałem nigdy prawdziwa ciężarówka. Dlatego tez pytam tutaj co o tym myślą inni gracze ETS 2. W moim odczuciu ciężarówki są zbyt słabe, ale może jest tak jak pisze @rafaelcz82 i to przez skale mapy, tak się wydaje. Ponieważ mapa jest skalowana i niektóre podjazdy są bardziej strome niż w realnym świecie, choć to już tak trochę moja teoria, nie wiem, czy do końca prawdziwa. Ogólnie to gra mi się przyjemnie w ETS'a, ale po prostu interesuje mnie jak dobrze ta gra oddaje rzeczywistość.
No właśnie jeśli chodzi o fizykę samą w sobie, to z tym wciąż nie jest doskonale. Może kiedyś temat zostanie ruszony, na poważniej.
Co do fizyki to aby to rzeczywiście w miarę dobrze oddać (bo idealnie się nie da) należałoby ją wydzielić dla każdej marki ciężarówki oraz wersji (kabinowej, podwoziowej itp.) na osobny plik ponieważ każde auto zachowuję się troszkę inaczej w realu.
W grze jest to uproszczone do niezbędnego minimum czyli mamy takie bardzo uśrednione zachowanie auta na drodze. Druga rzecz to też nie jest symulator pełną gębą (bo takiego prawdziwego symulatora nie da się wpakować w domowego PCta) a jedynie gra symulacyjna (udająca symulator w celach wyłącznie rozrywkowych) więc też nie ma co oczekiwać za wiele jeśli chodzi o zachowanie auta na drodze i doszukiwać się jakiś wielkich podobieństw do reala.

Czyli ogólnie porównując jazdę prawdziwą ciężarówką (miałem okazję taką jeździć) a grę to niestety ale jest to zupełnie inna bajka i raczej nie wiele da się już więcej wyciągnąć z ETS-a aby było realniej (można coś tam niby pogrzebać w plikach ale raczej cudów za wielkich się nie osiągnie).
Podsumowując nawet jak ktoś zrobi w ETSie miliony kilometrów to i tak wsiadając do prawdziwego trucka będzie zielony jak trawa na wiosnę :E
Nie ma co zwyczajnie na siłę szukać wielkich odniesień do realnej jazdy bo tego się w grach nie znajdzie Tongue


Ps. To jest podobnie jak z tymi młodymi gniewnymi co nagrali się w te wspaniałe i światowej klasy "symulatory" rajdów na PCta i przy próbie przeniesienia tam nabytych "umiejętności" do reala kończą zwykle w pierwszym lepszym rowie lub na drzewie :E
Stron: 1 2
Przekierowanie