Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,103
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34124
Podziękowano mu 15569 raz(y)
Post: #1
[Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu
Jest to poradnik o tym jak dodawać różne przedmioty do pojazdów.

Co nam będzie potrzebne:
Program zmodeler
Pojazd (mod) do którego będziemy dodawać dodatki
Model dodatku z formacie .z3d (dodatki można sobie pobrać Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.).

Jeśli mamy już wszystko przygotowane możemy brać się do pracy:

1. Importujemy nasz pojazd do zmodelera (nie będę tego opisywał bo są już o tym poradniki).

Image

2. Teraz z wybieramy file/ merge

Image

I w pierwszym okienku które się nam pojawi wybieramy nasz model w .z3d i klikamy Merge:

Image

Teraz pokaże nam się trzecie okienko w którym musimy wybrać elementy które chcemy załadować i tu wybieramy przycisk All (wszystko) i zatwierdzamy przyciskiem Merge

Image

Model jak widać się wgrał i tekstura oraz wszystko jest OK.

Image

3. Jednak gdyby model się wgrał ale bez textury to musimy ją nałożyć. W tym celu wchodzimy do [b]Materials editor (czerwona kulka).[/b]

Image

I patrzymy ja to tam wygląda:
Powinien być tam mat o nazwie takiej samej jak tekstura dołączona do modelu. Jeśli go nie ma to tworzymy go dodając na koniec po spacji (dif)
Nowy materiał tworzymy za pomocą przyciska zaznaczonego na screenie:

Image

Jak już mamy dodany .mat to musimy do niego dodać texturę i w tym celu wybieramy przycisk:

Image

W okienku które się pojawi wybieramy naszą teksturę.
Jeśli nie ma jej na liście to wybieramy Add i wskazujemy ją a następnie zaznaczamy przycisk Opaque i klikamy OK.

Image

Teraz program wróci do okienka ME i jak tam jest wszystko OK (wskazana tekstura, nazwa matu itp.) to klikamy OK

Image

4. Okienko ME się zamknie i teraz już tylko należy nałożyć teksturę na konkretny model w tym celu oznaczamy interior w drzewku i zostawiamy sam kubek:

Image

Tez klikamy na model PPM i wybieramy properties

Image

W okienku które nam się pojawi wybieramy Polygons / Material, wskazujemy nasz nowo dodany mat i zatwierdzamy OK

Image

Tekstura już jak widać została nałożona na model:

Image

5. Krok piąty czyli ustawienie lub przeskalowanie modelu.

Aby przeskalować np. za duży model zaznaczamy go LPM (tu ważne aby zaznaczyć na dole programu opcje Selected Mode i Auto

Image

Teraz wybieramy z lewej strony opcje Modify a następnie Scale

Image

Na koniec wybieramy Klikamy LPM na model i sobie go skalujemy do pożądanego rozmiaru:

Image

Dopiszę tutaj jeszcze, że do góry mamy do wyboru osie X, Y, Z które po zaznaczeniu ustalają oś skalowania modelu:

Image

6. Ustawienie modelu:

Nasz model ma już teksturę, odpowiedni rozmiar więc teraz trzeba go ustawić w kabinie do której go dodaję.

W tym celu postępujemy tak jak przy skalowaniu ale zamiast Scalewybieramy opcję Move

Image

Teraz w drzewku włączamy nasz interior i ustawiamy podświetlony model kubka w osiach tak jak przy skalowaniu:

Image

7. Dodanie modelu do drzewka.
Wszystko już w sumie mamy gotowe więc teraz wystarczy ustawić go w drzewku i będzie można brać się za export.

Po rozwinięciu drzewko interiora będzie wyglądać mniej więcej tak:

Image

Czyli:
Defaulpart (litery w nawiasie) to są elementy domyślne w całym modelu
Excl (litery) ten wariant to wersja ekskluzywna w grze
Std (litery) wersja standardowa w grze

Teraz przeciągamy nasz model kubka do odpowiedniego drzewka (ja dam do defaultpart aby był widoczny w każdym wariancie interioru).

Image

Oczywiście drzewko w pojeździe będzie inne niż w interiorze ale tam łatwo się też zorientować gdzie co dać bo wystarczy oznaczyć wariant i będzie wiadomo od czego on jest.

8. Export modelu do gry (tu nie będę opisywał bo są o tym poradniki na forum) i cieszenie się z dodanego obiektu do pojazdu.

Autor Poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko dla eTrucks.pl zakaz rozpowszechniania w całości bądź części Wykrzyknik

Ps. Wiem, że na forum jest wersja video tego typu poradnika ale miałem sygnały, że przydałaby się i wersja opisowa.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30/08/2014 03:54 PM przez Michal_Z_gno.)
30/08/2014 03:52 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: VresT , dominik_SKIPPER , KpA3
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Michal_Z_gno - 30/08/2014 03:52 PM
RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Dupera - 15/01/2016, 04:30 PM

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Blender] Dodawanie Look-ów do modelu Adam.J 0 1,708 24/02/2020 11:54 PM
Ostatni post: Adam.J
  [Zmodeler2] Tworzenie modeli do ME z ETS2 Michal_Z_gno 4 10,925 14/06/2018 08:44 AM
Ostatni post: SolarisGCH
  [Zmodeler2] Dodawanie rzeczy do ciężarówki FarmerGamer 0 2,540 19/02/2016 11:21 PM
Ostatni post: FarmerGamer
  [Zmodeler2] Jak złożyć rzecz dominik_SKIPPER 0 2,444 19/03/2015 04:43 PM
Ostatni post: dominik_SKIPPER
  [Zmodeler2] Przyciemnianie / Rozjaśnianie modeli Michal_Z_gno 3 5,036 22/08/2014 06:12 PM
Ostatni post: Dvch

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa