Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 4.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SCS co z Tobą jest?
Autor Wiadomość
Trucker_zero Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 41
Dołączył: 30/07/2016
Reputacja: 2
Podziękował: 12
Podziękowano mu 29 raz(y)
Post: #81
RE: SCS co z Tobą jest?
Mrzumi najprościej rzecz ujmując trzeba wrócić do momentu, w którym wszystko się zaczęło. W którymś momencie ludzie "pękli". SCS faktycznie nieraz prosiło o "wsparcie", zwłaszcza przy paint job-ach. Miedzy wierszami można było wyczytać, że to jest potrzebne do rozwoju gry. I ten rozwój faktycznie był, ale nie taki jakiego się spodziewali gracze. Wiesz jak to jest - w miarę jedzenia rośnie apetyt. A w przypadku SCS w miarę upływu czasu rozwój zwalniał i zwalnia. Ja wiem, że gra ma swoje ograniczenia, wydaje mi się, że SCS zaszedł trochę w kozi róg z własnym silnikiem i jego brakiem rozwoju, ale o takich rzeczach trzeba było pomyśleć wcześniej. Naprawdę mam obawy co będzie jak Fernbus wejdzie na rynek i ludzie zobaczą jakie funkcje może mieć symulator. No i jeszcze Niemcy z symulatorem ciężarówek... nie wiadomo co z tym będzie. Lepiej dla SCS żeby za dobrze im to nie wyszło. Jednym słowem kicha.
03/08/2016 08:18 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: VresT , mrzumi
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,101
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #82
RE: SCS co z Tobą jest?
mrzumi mylisz się w sprawie tych bdf-ów bo link do newsa który dałeś dotyczył zestawów skandynawskich a to nie to samo co BDF i był jeszcze przed premierą ETS-a (w 2011 a premiera gry w 2012) Tongue
A co do do BDF to było kilka wycieków w tej sprawie np.
http://etrucks.pl/thread-33314.html
Oficjalny wpis na blogu SCS:
http://blog.scssoft.com/2014/09/the-firs...esign.html
Dodatkowo podwozia do BDF-ów są już w grze od kilku patchy i leżą, że tak to ujmę odłogiem (wystarczy sobie zaimportować pierwszą lepszą ciężarówkę do blendera i się je zobaczy Tongue)

Co do Twojego changeloga to też mam pewne zastrzeżenia do fragemtu
Cytat:Z rzeczy które bardziej przydają się modderom i dzieki którym jest tyle modów:
- blender tools
- Steam workshop + uploader
- Telemetry SDK
- system sektorów mapy - bez tego dwa mody na mapy by nie mogły ze sobą działać.
- cała dokumentacja modowa
- setki przeróbek w kodzie aby było mniej konfliktów z modami
bo np.
- blender tools - zwykły szajs na którym ciężko się pracuję i prawie nikt tego nie używa (lepsza i starsza jest wtyczka od 50Kedy do blendera lub zmod3). Dodatkowo ta wtyczka od SCS wspiera pliki .pim a ETS2 .pmg czyli i tak trzeba bawić się w jakieś konwerty modeli itp. a przecież nie po to ludzie przesiedli się z zmoda 2 aby dalej bawić się w konwerty.
- Steam workshop + uploader - jakieś 85% jak nie więcej modderów z tego nie korzysta i wydają nadal mody w klasycznej wersji (archiwach .scs)
- Telemetry SDK jest to niby jakoś tam używane ale też nie robi jakiejś większej furory.
- cała dokumentacja modowa - to też jest średnio użyteczne bo są dużo lepsze poradniki na ten temat w sieci (np. więcej idzie się nauczyć na youtubie czy forach niż z dokumentacji SCS-u).

I jedyne co im się udało zrobić dla modderów z tego zestawu co wymieniłeś to system sektorów w mapce bo to jest akurat przydatne.

Tak więc moim zdaniem SCS przez te 4 lata od premiery gry dla modderów zrobił tyle co nic a za tak wspaniałe mody jakie się pojawiają należy tylko i wyłącznie pochwalić zdolności ich autorów bo akurat świat modów rozwija się samemu bez pomocy producenta gry np. mwl4 zrobił konwerter modeli eksportowanych z zmoda2 i tak powstawały pierwsze modele do tej gry, następnie 50Keda stworzył plugin do blendera oraz wszedł na rynek Zmodeler 3 i tak powstawały i powstają do dziś modele a dopiero SCS nie dawno się ocknęło i dało swoją wtyczkę która i tak nie spełnia oczekiwań modderów :E kolejny przykład to modderzy stworzyli ETS2 Studio dzięki któremu łatwo i szybko się przygotowuję skiny do gry a SCS do tej pory nie dało żadnego narzędzia dla skinnerów.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03/08/2016 11:51 PM przez Michal_Z_gno.)
03/08/2016 08:20 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Borsuk , limowski , limowski , Adam.J , VresT , .:KoxTrucker:.
HasuFrogg
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #83
RE: SCS co z Tobą jest?
Dawno już nie zaglądałem do tego tematu. Widzę, że kilka stron przybyło w dyskusji ale dalej jest ona dość jałowa.
W mojej ocenie przez te 4 lata aż tak strasznie wiele w tej grze się nie zmieniło by to nazwać rewolucja. Fakt dodano kilka fajnych poprawek jak i modeli aut ale to ciągle za mało.
Nie można tu bronic SCS, że tak dużo dodał przez te 4 lata bo nie zapominajmy o tym, że w dniu premiery ludzie trochę się zawiedli na tej grze. Po instalacji i krótkiej chwili gry okazało się, że mamy strasznie biedną zawartość.
Przyznam się bez bicia, że wydane w dniu premiery chyba 69,90 zł po kilku godzinach gry uważałem za błędne. Gra w dniu premiery jak dla mnie była wersją beta.
SCS chyba o tym dobrze wiedziało, przez co obiecywało tak szybko wprowadzanie patchy jak i dodatków.
Tak jak ktoś już wspomniał w poprzednich postach. ludzie zaufali dla SCS i robili "dotację" poprzez kupno tych płatnych dlc z malowaniami licząc, że tak wspierając studio przyczynia się do szybszego rozwoju gry.
Jak widać te 4 lata i dodana zawartość to jest za mało. Ciągłe tłumaczenie tym, iż SCS to małe studio jest tak idiotyczne, że brak słów.
Podawałem juz przykład naszego rodzimego studia jakim jest CD Projekt RED. Nie chodzi mi o porównywanie tematyki wydawanych gier a o rozwój studia. CD Projekt RED jest młodszym studiem a rozwinął się szybciej. Widać szefostwo potrafiło podjąć ryzyko i zainwestować w swoje pomysły (projekty).
Wracając do SCS to dlaczego przez tyle czasu nie zainwestowano w zasoby ludzkie w by rozwinąć studio ? Coś stało na przeszkodzie ?
Nie mogę zrozumieć, dlaczego przez te 4 lata od dnia premiery ETS2 nie obsługuje bibliotek DirectX 11 i SCS potrzebuje kolejnych 2 lat na taki zabieg ?
Serio przez 4 lat tyle ludzi robiło 2 mapy jako DLC i kilkanaście patchy ?

Tak na zakończenie.
Policzcie sobie tak na spokojnie ile ten ETS2 realnie kosztuje.
Proszę nie liczyć aktualnych cen a policzyć sobie normalne ceny w dniu premiery podstawki jak i wszystkich DLC co da ogólna kwotę.
Tak na szybko ETS2 + DLC GE+ DLC Scandynawia = jakieś koło 160 zł
Przy takim stanie dopiero w pewnym stopniu ta gra jest w miarę grywalna, nie liczę tu tych drobnych DLC typu paintjoby czy inne pierdoły.

Powyższa kwota nie jest wcale małą kwotą.
Za taką kwotę można było i można nadal kupić pozycję dużo lepsze o większej zawartości niż ETS2, np GTAV.

Osobiście jestem rozczarowany postawą SCS i w związku z czym nie zarobią ode mnie na kolejnych DLC.
03/08/2016 11:53 PM
Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Trucker_zero
Gh00st Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Kunów
Liczba postów: 33
Dołączył: 13/06/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 10
Podziękowano mu 47 raz(y)
Post: #84
RE: SCS co z Tobą jest?
Wtyczka od SCS obsluguje takie a nie inne pliki po to zeby nie bylo komplikacji w imporcie plikow do programu. Na takich samych plikach pracuje SCS. Wtedy aktualizujesz tylko konwerter - mniej pracy przy jakichs zmianach w strukturze. Wiec i tak i tak jest latwiej, a na dodatek masz pewnosc ze to co przekonwertujesz do gry bedzie dzialalo z najnowsza wersja gry.
Jednak masz racje. Malo zrobili w strone modderow - sama optymalizacja gry jest taka sobie, a gracze domagaja sie poprawy tego od dawna Wink

@edit:
Jednak SCS poprawil tez intuicyjnosc i mozliwosci edytora map - a to ulatwilo prace nad mapami oraz ulatwilo budowe samych terenow, jak i ich odwzorowanie

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03/08/2016 11:56 PM przez Gh00st.)
03/08/2016 11:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,101
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #85
RE: SCS co z Tobą jest?
Gh00st ale modderzy to nie studio i oni pracują na .pmg a te całe .pim jest im potrzebne jak umarłemu kadzidło.
Np. Działając sobie na wtyczce do blendera od 50Keda importujemy .pmg (czyli model prosto z base) edytujemy i eksportujemy jako .pmg czyli po eksporcie mamy wszystko gotowe do grania. Oczywiście zahaczyłeś też, że model .pim na bank zadziała z najnowszą wersją ale działając na wtyczce od 50Keda też mamy tą pewność bo jest ona tak zbudowana, że jak coś będzie nie tak to zwyczajnie model się nie wyeksportuję z blendera.
Natomiast w przypadku wtyczki od SCS sprawa jest bardziej skomplikowana bo wyciągając model z base (plik .pmg) musimy zrobić jego konwert do formatu .pim następnie zaimortować do blendera, edytować, wyeksportować jako .pim i znów konwertować na .pmg czyli jest to bardziej pracochłonne niż w poprzednim przypadku.

Ogólnie skoro oni w studio używają .pim to po co chcą zmuszać do tego modderów skoro ten format jest tylko studyjny i nie występuję w samej grze - no chyba, że wtyczkę zrobili z myślą o swoich ludziach a nie o szarych modderach/graczach (ale wtedy mogli się powstrzymać z reklamą, że jest to ogromy ukłon w stronę modderów :E) Tongue
Mi korzystanie z tej wtyczki SCS przypomina czasy zanim pojawiła się ta od 50Kedy gdzie też się model z ETS2 konwertowało na .pmg z GTS-a importowało do zmoda2, edytowało, eksportowało i znów programem od mwl4 konwertowało na .pmg z ETS2 :E Czyli jak widać SCS tworząc to narzędzie cofnęło modderów do "średniowiecza" a przecież nie chodzi o to aby utrudniać tylko ułatwiać sobie i innym życie Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/08/2016 12:37 AM przez Michal_Z_gno.)
04/08/2016 12:18 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Gh00st , Adam.J
Gh00st Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Kunów
Liczba postów: 33
Dołączył: 13/06/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 10
Podziękowano mu 47 raz(y)
Post: #86
RE: SCS co z Tobą jest?
Tak, masz racje. Kojarzy mi sie jedynie tekst SCSu chyba z ich oficjalnej wiki do BlenderTools ze tak ma byc lepiej i docteho odnioslem swoja wypowiedz. Osobiscie uzyeajac tej wtyczki nie sprawilo mi klopotu jej obsluga czy intuicyjnosc - moze dlatego ze nie uzywalem za czesto etyczki od 50kedy. Wiadomo - przyzwyczajenia utrudniaja

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
04/08/2016 12:39 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,101
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #87
RE: SCS co z Tobą jest?
Gh00st tu nie chodzi o przyzwyczajenia bo sam szybko opanowałem tą wtyczkę bez najmniejszego problemu i nawet tam parę modeli za jej pomocą się zrobiło ale o ten wciśnięty na siłę format .pim bo przecież skoro byli wstanie zrobić ją pod obsługę tego formatu równie dobrze mogli dać opcję obsługi .pmg. Więc ja osobiście po krótkiej pracy z tym "narzędziem" dla modderów podziękowałem i wróciłem do rozwiązania od 50Keda i absolutnie nie chodziło o same opcje edycji modelu tylko bawienia się w te głupie konwerty które uważam za całkowicie zbędne.

Po prostu chodzi o to, że w tym przypadku mogli zrobić coś fajnego i przede wszystkim dla ludzi (za co by zyskali szacunek i duże podziękowania fanów gry) a skopali robotę tym obsługiwanym formatem.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/08/2016 01:01 AM przez Michal_Z_gno.)
04/08/2016 12:48 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J
Gh00st Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Kunów
Liczba postów: 33
Dołączył: 13/06/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 10
Podziękowano mu 47 raz(y)
Post: #88
RE: SCS co z Tobą jest?
Nie moge teraz znalezc tego fragmentu tekstu. Niewazne. Madz racje, mogli zrobic lepiej. Nie wiem jak wtyczka 50kedy, ale ta od SCSu sama robi tez pliki tobj, mat, tekstury i chyba definicje wiec to taki jej plus.
Ogolnie SCS moglby sie bardziej postarac. Co prawda pracuja, ale czy efektywnie?

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
04/08/2016 01:42 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
dafeuro6 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Lublin
Liczba postów: 171
Dołączył: 25/05/2013
Reputacja: 0
Podziękował: 0
Podziękowano mu 6 raz(y)
Post: #89
RE: SCS co z Tobą jest?
Mi brakuje kupna używanych ciężarówek z gts że można było kupić taniej trucka
06/08/2016 05:52 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Gh00st Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Kunów
Liczba postów: 33
Dołączył: 13/06/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 10
Podziękowano mu 47 raz(y)
Post: #90
RE: SCS co z Tobą jest?
Poprzedni model małego salonu przypominał komis - szkoda, że SCS postanowił pozmieniać wygląd salonów, a przy okazji nie pomyślał o komisach ;p

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
06/08/2016 05:59 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ETS2] Jest czy nie jest prawdziwym symulatorem. RadolSzczecin 19 8,895 21/03/2020 12:42 AM
Ostatni post: Wawrzyn5252

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa