eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: [ETS2] Niech żyje Francja!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Kuuuuuuuurde, tyle lat i dalej niespełnione marzenie porozmawiać z Tobą o merytoryce, słuchając od Ciebie merytorycznych analiz, a nie uników gdy wyrywa się Ciebie do odpowiedzi. Taaak, wiem, znów odwołam się prawie do każdej linijki.

Cytat:To że celowo zaniżacie jakość wszystkiego co wypluwacie, ponieważ wasz cudowny, przedpotopowy Prism nie wyrabia nie jest na szczęście moim problemem.

Jaki silnik jest każdy widzi. Doświadczenie w tworzeniu oprogramowania oraz psychologia podpowiedzą czemu silnika tak łatwo w tym momencie nie zmienisz, choćby z perspektywy gracza wydawałaby się to najsensowniejsza decyzja. A więc trzeba się bawić zabawkami jakie się ma. Jak dla mnie ETS2 powinien być po premierze Francji przeniesiony na co najmniej kilka miesięcy, może nawet rok, w tryb "konserwacyjny" - a więc bez żadnych aktualizacji z nowymi funkcjami - i te kilka miesięcy powinny być poświęcone na prace w silniku.
Ale to co nazywasz celowym zaniżaniem jakości, nazywa się optymalizacją zawartości. To zresztą tłumaczy bardzo wiele rzeczy. Porównaj właśnie te DC i TC w przypadku "najlepszych" z ciężarówek SCS i ciężarówek modderskich. Tak samo w przypadku map. Czy modderzy używają wszędzie LOD? Gdyby nie limity a więc optymalizacja, Francja już dawno by była wydana.
Tu masz odpowiedź czemu modderzy pracują szybciej. No ale zamiast odróżnić specyfikę pracy każdego z nich, lepiej stwierdzić że SCS to grube, leniwe pepiki ;-).

Cytat:Jesteście niszą rynkową więc skończ powoływanie się na statystyki steam. Pożyjemy zobaczymy czy dostaniecie kopniaka w tyłek od konkurencji jak nie teraz to za jakiś czas.
Co to ma do rzeczy? To wspólna nisza. Ale mniej chodzi o liczbę sprzedanych kopii, co o ocenę procentową graczy. Dlatego zadaję pytanie na myślenie dlaczego ETS2 ma 97%, a Fernbus, którym tak straszono SCS w komentarzach ma tylko 48%. Dlaczego w komentarzach zarzekali się, że SCS dostanie kopniaka od Fernbusa, a nie dostało. Ale pogodziłem się z tym, że nie dostanę od Ciebie odpowiedzi na to pytanie.
Cytat: Tym bardziej chyba sam nie pamiętasz początków ETSa, gry biednej po całości, oczywiści bym nie wyszedł an hejtera dla zasady muszę oddać wam honor że zrobiliście postęp, szkoda że to nie wasza praca a tysięcy moderów na których się wzorujecie i bez których nadal nie istniejecie. ETS2 to taka atrapa, gracze wypełnią modami braki a wy nic robić nie musicie.
Ile procent z dziś dostępnych modów mogłoby powstać i działać jak dziś na wersji 1.0 gry?
Cytat:Człowiekowi którego zupełnie nie znasz zarzucasz indolencje, ignorancje oraz braki merytoryczne i czego jeszcze oczekujesz w zamian?? Współpracy?? Zrozumienia??
Robię to w reakcji.
Cytat: I tak za dużo zrobiłem do tej gry, na szczęście to już za mną, więc pluj jadem do woli, mi to wisi i powiewa.
Wybacz, ale zapamiętałem tylko pełne jadu posty zrównujące scs z powierzchnią ziemii. W historii Twoich wątków widzę w ostatnich 12 miesiącach jedynie mody polegające na przeskinowaniu czegoś.
Cytat:Nawet na tym forum jestem wskazać Ci co najmniej kilka innych osób które wymiatają w temacie mojej specjalizacji wiec po starej forumowej znajomości mogę Ci kogoś polecić skoro jesteście w takiej potrzebie Smile. Pisz śmiało.
Wiesz doskonale iż od lat powtarzam, że modderzy powinni aplikować do pracy w studio, bo znacznie lepiej czują bluesa niż ludzie zatrudniani z zewnątrz.
Cytat:Twoja linia obrony/ataku jest jak zwykle przewidywalna i ma na celu obnażenie czyjeś niekompetencji tylko po to by przykryć wasze braki, ale to temat rzeka, kto czytał resztę naszej dysputy ten wie, kto nie wie to się dowie.
Moja linia może i jest przewidywalna. Tylko ma inny cel, którego uparcie nie dopuszczasz do swojej głowy. Celem jest to aby osoba na zadane pytanie "Dlaczego SCS..." spróbowała znaleźć odpowiedź inną niż że SCS jest głupie, SCS nic nie umie itp. Bo takie przemyślenie jest kluczem do późniejszej bardzo produktywnej dyskusji.
Bo dzięki temu wcale nie przykrywa się braków, tylko gracz sam zaczyna rozumieć na czym polega game design i rozgryza czemu decyzja była taka a nie inna.
Borsuk czytam Twoje wypowiedzi i się zastanawiam czego oczekujesz od SCSu? To nie jest broń Boże żadna złośliwość z mojej strony, tylko ciekawość. Bo mi np. bardzo zależy na przyczepach BDF. I o to od lat męczyłem SCS, jak się domyślasz bez skutków. Pewnie każdy z graczy chce coś od SCSu: kupno naczep, sezony, rigid trukcs, duble itp. A Tobie na czym najbardziej zależy?
To, że za jakiś czas może pojawić się lepsza konkurencyjna gra, to akurat fajna sprawa, dla nas wszystkich. Szczerze mówiąc liczyłem trochę na Fernbusa, ale tyle błędów co ma ta gra, to jakaś masakra. Boję się co wypłodzi Toxtronyx z On The Road... Na dzisiaj mamy co mamy...
Ja już sobie dałem spokój z pisaniem na blogu SCS-u komentarzy, bo zrozumiałem że tak się nic nie wskóra. Uświadomiłem sobie, że dopóki gra wraz z dodatkami się sprzedaje, to się mało co w tej kwestii zmieni. Ty patrzysz z perspektywy modra i ja to rozumiem. Pewnie dużo Twojej pracy musiało pójść nieraz na marne. Ja modów nigdy nie robiłem, tylko grałem. Zawsze myślałem jak gracz i irytowało mnie to, że wszystko trwa tak długo. Gdy uświadomiłem sobie, że w SCS-ie nie brakuje hajsu, to zrozumiałem czemu mogą sobie na coś takiego pozwolić Sad Mówiłem to i powtarzam, że dopóki ludzie będą kupować DLC, to większych zmian nie będzie, bo i po co? Po co szukać sobie dodatkowej roboty? Miernikiem zadowolenia graczy są niestety pieniądze na koncie SCS-u, dopóki się coś w tej kwestii nie zmieni, to możemy pomarzyć o czymś nowym. Konkurencja to też klucz do wszystkiego, ale na dzień dzisiejszy jej nie ma. Póki co jest ETS2. Mnie cieszy jeszcze multiplayer. No i gdzieś po cichu liczę na zmiany. Pozdrawiam.
A czy byłoby możliwe przeniesienie "uniwersum" ets2/ats na inny silnik?
Nie bijcie mnie, nie znam się, dlatego pytam.
Skoro dx11 to kwestia czasu, przepisanie Prisma na nowo pewnie też, to może taniej i szybciej byłoby, nie wiem, Unreal?
A co z API Vulcan ? Pisali że będzie wprowadzony i ucichła sprawa.
A mnie też nie bijcie ale zapytam co z Euro Coach Simulator bo tu też sprawa przycichła a gra była zapowiadana jeszcze zanim ATS było w planach a do dziś po za paroma szczątkami informacji nie ma nic nowego (no są jeszcze nieaktywowane prefaby w base ETS2 - ale tam to jest dużo innych rzeczy które miały być np. podwozia od BDF-ów itp. Big Grin) :E



PS. mrzumi bronisz swojej firmy i to jest zrozumiałe (bo nie gryzie się ręki która karmi) ale też zluzuj trochę bo po co komu wiedzieć np. jakie są te parametry TC czy coś tam jak przeciętnemu graczowi czy modderowi jest to potrzebne jak kotu buty. A pracowników to zatrudnia się po to aby pracowali sprawnie i mieli wiedzę a jeśli są za wolni czy za mało efektywni to się ich zwalnia zwłaszcza mając świetne oceny na steamie :E Ogólnie są studia i producenci gier co nie mają jakiś problemów z rozwojem bo wszelkie optymalizacje czy bardzo znaczne poprawki w silniku robią z tytułu na tytuł i często to trwa maks dwa lata a nawet mniej a wy się z tym bawicie już za długo.
Jak pisałeś, że Francja byłaby wydana już dawno ale musi być optymalna i tu też mam jedną kwestię a dokładniej za co wy płacicie programistom bo chyba nie za picie kawy i udawanie, że coś się dzieję a tak to na razie wygląda, w normalnej firmie jest termin wykonania zadania i jest zwykle bardzo krótki (aby klient był zadowolony - u was nim jest każdy gracz i to on jest waszym pieniądzem) i nie ma mowy o ociąganiu się a jak ktoś pracuję za mało efektywnie to się go zwalnia i zatrudnia kogoś lepszego a u was to pracownicy z głupią mapką bawią się ruski rok (i nie wciskaj, że ta optymalizacja musi tyle trwać bo jak ktoś ma chęci, umiejętności to idzie to zrobić szybciej).
(17/10/2016 02:23 AM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]ale też zluzuj trochę bo po co komu wiedzieć np. jakie są te parametry TC czy coś tam jak przeciętnemu graczowi czy modderowi jest to potrzebne jak kotu buty
To świadczy tylko i wyłącznie o tym na ile dany gracz, lub w szczególności moder rozumie na czym polega tworzenie gry, w szczególności zawartości w grze.
Standardowy poziom rozumienia jest dokładnie taki jak przedstawiłeś w zacytowanym i poniżej. I dopóki będzie taki, to będzie podsumowywało się że studio jest wolne itp. itd.

Cytat:Akurat Piotrek tu się także nie zgodzę. To że silnik jest jaki jest nie oznacza że nie można go zmienić. W ten sposób postąpili twórcy bodajże Assetto Corsy, gracze naciskali na poprawki i aktualizacje, producent dał jasny sygnał, przepisujemy silnik gry bo jest do kitu więc czekajcie, także zajmie im to pewnie z rok albo dłużej ale czekać warto. Skoro jesteście tak popularni raczej nie martwiłbym się odejściem graczy pod warunkiem że będą wiedzieć co się dzieje. Także nie wstrzymywałbym się przed zmianami jeśli mają one na celu poprawę gry. Także jasny sygnał, pracujemy nad optymalizacją, moderzy mogą się spodziewać tego..., gracze tego..., sprawa jasna dla wszystkich. Pepiki to fajni ludzie a że leniwi, cóż Smile.
(16/10/2016 09:58 PM)djdarklighter napisał(a): [ -> ]A czy byłoby możliwe przeniesienie "uniwersum" ets2/ats na inny silnik?
Oprócz aspektu psychologicznego zmiany silnika - do rozgryzienia którego zapraszałem Borsuka, zmiana silnika równa się:
- przepisanie większości kodu gry od początku,
- konieczność napisania wszystkich narzędzi i narzędzi dla moderów od początku,
- najprawdopodobniej konieczność zbudowania mapy od samego początku
- wszystkie mody idą się gwizdać i jeżeli byłaby kompatybilność z modami, to musiałyby być stworzone od zera - nie nie wystarczyłoby drobne dostosowanie definicji
Cytat:
Cytat:Co to ma do rzeczy? To wspólna nisza. Ale mniej chodzi o liczbę sprzedanych kopii, co o ocenę procentową graczy. Dlatego zadaję pytanie na myślenie dlaczego ETS2 ma 97%, a Fernbus, którym tak straszono SCS w komentarzach ma tylko 48%. Dlaczego w komentarzach zarzekali się, że SCS dostanie kopniaka od Fernbusa, a nie dostało. Ale pogodziłem się z tym, że nie dostanę od Ciebie odpowiedzi na to pytanie.

Nie porównuj proszę gry która jest jest na rynku od sierpnia tego roku z ETsem który egzystuje na rynku od kilku ładnych lat. Także moim zdaniem za wcześnie na jakieś oceny popularności wśród graczy to czysty populizm. Oczywiście gra może być finalnie totalnym shitem, czas pokaże. Zresztą nie dzielmy skórny na niedźwiedziu, poczekajmy do premiery i rozkręcenia się na rynku gry On The Road, to lepsze porównanie do ETSa.
Dlatego skupiam się na zadowoleniu graczy, i dlatego pytam czemu nagle czymś czym straszono SCS, ma 47% zadowolenia. Tu nie chodzi o zdyskredytowanie Fernbusa, tylko rozgryzienie czemu tak jest.

(16/10/2016 09:41 PM)Borsuk napisał(a): [ -> ]
Cytat:Moja linia może i jest przewidywalna. Tylko ma inny cel, którego uparcie nie dopuszczasz do swojej głowy. Celem jest to aby osoba na zadane pytanie "Dlaczego SCS..." spróbowała znaleźć odpowiedź inną niż że SCS jest głupie, SCS nic nie umie itp. Bo takie przemyślenie jest kluczem do późniejszej bardzo produktywnej dyskusji.
Bo dzięki temu wcale nie przykrywa się braków, tylko gracz sam zaczyna rozumieć na czym polega game design i rozgryza czemu decyzja była taka a nie inna.

Piotrek, gdyby ETS w swojej niedoskonałości był mi obojętny pewnie nie pisalibyśmy dziś na tym forum. Nie chodzi o to czego nie zrobiliście, raczej o jasny przekaz co macie zamiar zrobić z grą w najbliższej przyszłości. Prosta rzeczowa dyskusja jak lubisz, bez prywatnych wycieczek. Czy jesteś w stanie podjąć takiego zadania?
To co Ci mogę zaoferować to moc w zrozumieniu i rozgryzieniu tego na czym polega game design. Mogę Ci zadać bardzo dobre pytania.
SCS popełnił co najmniej 4 błędy komunikacyjne - pokazanie screenshotu z tandemem, pokazanie screenshotu z ats z otwieraniem maski i drzwi, mętny post o rigidsach oraz ECS. Za te błędy SCS płaci do dziś i z tego zostały wyciągnięte wnioski.

HasuFrogg

Dawno nie zaglądałem na forum.
Przeczytałem temat przy piciu kawy i chciałbym podziękować dla mrzumi aka Piotrek za poprawienie mi humoru Wink

Nie będę wdawał się w ta jałową dyskusję bo nie ma to najmniejszego sensu.
Od dawna SCS traciło u mnie w oczach, aż na początku lipca 2016 roku stwierdziłem, że moja przygoda z ETS2 dobiegła końca.
ATS nie kupowałem i nie kupię, dla mnie ta gra to ETS2 tylko z innymi mapami bo ciągniki dzięki moderom były w ETS2.

Nie kupię już ani jednej pozycji jaka w przyszłości wyjdzie z tego studia ze względu, iż stracili u mnie swój wizerunek.
Rozpisywać się na ten temat nie ma sensu. Wystarczy poczytać w sieci o co ludzie maja bolączki do SCS.

Ja na zakończenie napiszę tylko swoją opinie.

Drogi mrzumi aka Piotrek oraz całe SCS, żyjcie dalej ze świadomością, że jesteście tak zajebistym studiem i tak super gry robicie ale prawda jest taka, że wasz rozwój zatrzymał się w roku 2008 roku. Możliwe, że żyjecie w jakimś "matrixie" i czas się ocknąć bo za rogiem mamy rok 2017.

Jak się chce to można góry przenosić.
W waszym przypadku wygląda to tak, że po najniższej linii oporu chcecie jak najwięcej wydoić kasy od swoich fanów których tracicie.

SCS Software jest od 1997 roku i przez 20 lat widać niczego się nie nauczyło.
mrzumi w sumie na mój post odpisałeś tyle o ile byle zbyć i coś tam napisać a nie odpowiedziałeś na najważniejsze a dokładniej dlaczego tak wolno pracujecie (tu chodzi o konkretny powód) bo skoro macie np. słabych i wolnych programistów może warto ich zastąpić lepszymi i pracującymi szybciej. I nadal trujesz tym zrozumieniem silnika przez graczy czy moderów a to już pisałem to nie ich działka ale programistów którym płacicie za to. Ja na przykład do wczoraj nie wiedziałem co to te TC czy co tam jeszcze a jakoś robię sobie do ETS2 bez problemu mody jakie chcę i na jakie mam ochotę więc gadanie, że muszę znać silnik gry od A do Z w całej jego teoretyce to jest głupota (mi wystarczy, że umiem robić w praktyce - którą też mam wieloletnią w moddowaniu a teorią to niech się zajmują Ci co mają za to płacone).
Ogólnie to macie niby wielkie plany itp. a na razie skupiacie się na samym marketingu (jeżdżenie po zlotach, targach itp.) zamiast wziąć się za konkretną robotę ogólnie to żaden producent gier nie robi DLC z mapką tyle co wy bo inni to w tym czasie już by mieli gotową kolejną nową grę Tongue

Kolejna rzecz której unikasz odpowiedzi to ECS który jak pisałem był zapowiadany przez ATS a poszedł na dalszy plan bo lepiej zamiast skończyć planowaną grę (ECS) zrobić bliźniaka ETS2 (w postaci) ATS bo tak można łatwiej i szybciej zarobić. Ja wiem, że robiąc ECS do końca trzeba by się bardziej wysilić bo wiadomo autobusy to nie trucki i to jest kwestia zrobienia patentu na pasażerów itp. a skopiowanie ETS2 w amerykańskim klimacie jest szybszym sposobem na zarobek no ale jak coś się zapowiada to wypada to skończyć lub ewentualnie powiedzieć uczciwie coś w stylu "Sorry, mieliśmy pomysł ale nie wypalił".
Ogólnie to może u nas nie bo by jesteśmy bardziej o wirtualnych truków ale na forach OMSI ludzie na prawdę czekali na ECS i mieli nadzieję na alternatywę dla OMSI choć było i sporo takich co mówili, że wasz produkt nie będzie żadną konkurencją dla OMSI (tak jak ty mówisz teraz o Fernbusie). Tak czy siak przegapiliście okazję i jako alternatywa czy też konkurencja dla OMSI się sami spaliliście na własne życzenie (bo tam fani autobusów już dawno o waszym planwanym produkcie zapomnieli i umarł on śmiercią naturalną).
Nie porównuj Fernbusa do ETS2 bo są dwie oddzielne społeczności i odbiorcy gry (mimo, że czasem na siebie nachodzą ze względu na pewne pokrewieństwa) a waszym jedynym konkurentem do Fernbusa jest ECS którego praktycznie nie zrobiliście. Więc wyniki na steamie fernbusa nie mogą być dla was odnośnikiem w przypadku ETS2. No chyba, że dla was truck, autobus, traktor i motor to jeden diabeł i wrzucacie ich do jednego worka mimo, że każdy z tych pojazdów to odrębna grupa graczy :E
Pojawiły się osiągnięcia na Steam związane z DLC Francji

Image
niby taka pierdułka a już pokazała :
-Ilość nowych miast
-Ile elektrowni tych atomowych/jądrowych czy jak kto tam woli
-Są lotniska
osobiście w sumie nie moge się doczekać, jednak równocześnie czekam na Range T Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Przekierowanie