eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Poland Rebuilding 2.5.10 (1.51) [Download]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Z tym "Wy" to nie do końca zrozumiałeś bo chodziło raczej o podkreślenie faktu, że bardzo duża grupa osób ma z tą prostą i nawet powiedzmy podstawową oraz standardową czynnością problem (prawie nikt nie robi kopi profilu a później pojawiają się na forum "trudne sprawy" :E).
Tak czy siak akurat trafił się Twój cytat (co pewnie źle odebrałeś za co przepraszam) ale myślę, że przekaz ogólny jest zrozumiany Tongue
Co do wracania na 1.35.x to robiłem taki powrót sam ponieważ musiał przystosować moją mapkę pod 1.36.x (był tam problem z kilkoma rzeczami a dokładniej teksturami i ich prawidłowym działaniem wraz z DX11) i nie było z tego tytułu żadnych problemów - profil sam cofnął się pod 1.35.x i działał prawidłowo a teraz już ponownie działa na 1.36.x również bezbłędnie.
Więc zrób kopię, wracaj śmiało na 1.35.x bo dla Polanda warto to zrobić aby zobaczyć co tam nowego się pojawiło Tongue



Ps. Też bym chętnie zagrał na Polandzie ale nie mam czasu to raz a dwa pracując w ME przy własnym projekcie musiałbym co chwilę pozbywać się PR i PM z folderu mod (wiadomo ME czyta wszystko z tego folderu a nie tylko to co mamy na danym profilu gry) co byłoby dość drażniące zwłaszcza, że sam SCS już pokręcił procedurę odpalania edytora i postarał się aby umilić zabawę (oczywiście pewnie skutek działań SCS jest raczej zniechęcający dla nowych mapperów tak na marginesie) Tongue
Ja nie wiem w czym wy widzicie problem... pomimo że sama w sobie wersja steam też mnie strasznie drażni to jednak nie ma zadnych przeszkód aby
dobrowolnie zarządzać wersjami gry, profilami itd..itd
Nic nie musi być tak jak SCS (Steam) przykazało i ustawia domyślnie.
Ja mam np. grę na partycji "L" (Dysk SSD) i całkiem pod inną nazwą.
Tak samo folder z zapisami sobie nazwałem i opisałem po swojemu.
https://s6.ifotos.pl/img/ETS2Radol_qarqxqr.jpg

Wszystko mam na dysku/partycji "L" - oba foldery

ETS2Steam -> główny folder z grą
ETS2_STEAM -> folder z zapisami, w nim tworzy się ten folder "Euro Truck Simulator 2" gdzie mamy profile, zapisy, mody)

Reasumując ten folder ETS2_STEAM w tym przypadku zastępuje standardowy folder "Moje Dokumenty"

Gra w ogóle mi nie korzysta z partycji C , folderu 'steam' , 'Moje dokumenty' czy temu podobnych Tongue

Nie ma też przeszkód aby sklonować sobie to wszystko na inną partycje i tylko odpowiednio ustawić na steamie zmieniając samą literę danej partycji na którą sklonowaliśmy kopie.
Co więcej, teraz na drugiej partycji można cofnąć wersje gry, i wyprowadzić osobny skrót do akurat tej wersji gry, a w skrócie dodać odpowiednią komendę by zapisywało save'y akurat tam gdzie my chcemy - na danej partycji i w danym katalogu
Dla co bardziej sprytnych nie ma przeszkód posiadać w tym samym czasie różne wersje gry steam i z różnymi profilami i całkiem osobnymi modami itd..itd
Kwestią jest tylko opanowanie ewentualnych aktualizacji i świadomosć jaką wersje w danej chwili uruchamiamy i czego nie należy robić wtedy na steamie.
Cytat:Kilka ostatnich linijek loga..
Dajecie tak logi że się odechciewa pomagać... a tak nawiasem to chyba widziałem w dziale mapy Poland Rebuilding osobny dział "pomoc' - chyba że już ze starości mam zwidy Tongue
Cześć, z góry chciałbym podziękować twórcom za wspaniałą pracę jaką wykonali. Przejazd z Wawy do Gdańska po nowej S7 i tunelem pod Martwą Wisłą to mega rewelacja Smile Pomimo posiadanej mapy Rusmap i dotychczasowego łącznika nie zauważyłem żadnych przerw w drodze nr 8, przynajmniej na tą chwilę, dokładnie badając mapę. Niestety wykonując drugie zlecenie z aktywną mapą PR, jadąc drogą M1 w pobliżu Gyor na Węgrzech, gra wywaliła do pulpitu. Ilekroć chcę pokonać ten sam odcinek, gra za każdym razem się crash'uje. Sprawdzałem wszystkie mody i jestem raczej przekonany, że posiadam wszystkie aktualne pod wersje 1.35 i kompatybilne, tym bardziej, że wcześniej bez PR jeździłem bezproblemowo. Zakładam, że to może być jakiś błąd, który powoduje PR lub wspomniany wcześniej przez kolegów łącznik ale mogę się mylić, a z gameloga nic nie jestem w stanie wyczytać bo nie jestem w tym obeznany więc proszę o pomoc. Poniżej wklejam pełny log.

https://pastebin.com/T8xp6PEp

Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatni zapamiętany w gamelog błąd to 00:01:55.472 : [baked_model] Too many indices in 'traffic_trailer' (211920) for material '/automat/42/422c543a61e5c9e1.mat'
Dotyczy on naczepy występującej w traffic. Tak się składa, że ETS2 jest bardzo czuły na pojazdy w trafficu oraz mody dźwiękowe. Jak tylko coś nie współgra ze sobą, kończy się wywaleniem gry.
Czy masz jakieś mody na traffic? Może któraś z paczek Jazzycata jest nieaktualna, albo masz mod na intensywny traffic AI?
Dzięki za odpowiedź. Jedyne mody jakie posiadam na naczepy to Trailer & Company Pack od Promods (v.1.23) ale są kompatybilne z wersją 1.35. Używam ich już dłuższy czas i do tej pory nie miałem jakichkolwiek problemów. Innych modów na traffic, rówież tych od Jazzycata nie używam. Oprócz mapowych i graficznych modów (aktualnych wersji) korzystam z moda Longer Cargo Trains oraz Vlaky na dłuższe składy TGV ale z nimi też nie miałem do tej pory problemów.
Zaczyna się robić taki burdel w tych wszystkich wersjach gry i map że aż przykro....to tak moim zdaniem. (dobrze że przestałem się w to bawić)
Fajnie jakbyście po prostu nie trzymali w ogóle w katalogu mod, tych modów których nie używacie podczas gry, testów itd..itd
Rozjaśniło by to trochę czytanie loga.

Niestety musze stwierdzić że coraz częściej dużo problemów nie zostanie rozwiązanych i nawet ktoś znający się trochę nie będzie w stanie pomóc gdyż jak wspomniałem
panuje totalny chaos i bałagan. Zaczyna być juz tyle wersji i konfiguracji map, faktycznie kompletnie nie sprawdzonych do końca czy to ma działać poprawnie czy też może gdzieś wywalić.
Do tego dochodzą inne dodatkowe mody itd...itd

Skad ci się biorą te problemy na Węgrzech kompletnie nie wiem, ale też z loga nie można doczytać jakie ty dokładnie mapy i mody miałeś uruchomione przy wywaleniu.
Co ma mapa PR do Węgier? Nie wiem...

{quote]
0:00:51.324 : Unable to find 'Sign' 'fld09' for 0x6A3E0A30BF00000
00:00:51.324 : Unable to find 'Sign' 'fld09' for 0x6A3E0C858500002
00:00:51.325 : Unable to find 'Sign' 'fld09' for 0x6A3E0C867300000
00:00:51.325 : Unable to find 'Sign' 'fld09' for 0x6A3E1B20C800001
00:00:51.325 : Unable to find 'Sign' 'fld01' for 0x6A3E1B2E3200002
00:00:51.325 : Unable to find 'Sign' 'fld09' for 0x6A3E1B2E9D00000
00:00:51.329 : Unable to find 'Sign' 'fld01' for 0x78FD60B77F00001
00:00:51.329 : Unable to find 'Sign' 'fld01' for 0x78FD61FB3600001[/quote]
To moze być błąd mapy PR jak i promods i to by wskazywało na wywalenie gry, ale dlaczego akurat w tamtym rejonie? i czy aby na pewno.
Napiszę tak - mając narzędzia które miałem kiedyś, dostęp do plików map i odpalony edytor łatwo to rozszyfrować i w końcu dojść co i jak.
Zrobił bym to szybko...ale....
Niestety ale to jest rola mapmakerów, ludzi wydających mapy no i przede wszystkim testerów by wyłapywali takie miejsca.
Swoją drogą oczywiście twórcy map też nie mogą przewidzieć jakie to pomysły przyjdą graczowi do głowy i ochota na uruchomienie bóg wie jakiej konfiguracji map.

Są też idioci co twierdzą że dana konfigfuracja działa, nie sprawdziwszy do końca wszystkich zakamarków
połączonych map. łączników itd...itd, a może być i tak ze jedna mapa może mieć wpływ na złe działanie drugiej (czego 'gołym okiem nie zobaczysz) - i to wcale nie w miejscu ich połączenia - zdziwienie?

Prawda jest taka że mi już ręce opadają jak to ludzie kombinują aby mieć wszystko i dużo - a po za tym wydający mapy też ogólnie nie nadążąją ze wszystkim.
Mapy są wydawane 'na prędko' i często wcale nie są dedykowane do połączenia z innymi.
Różne łączniki wychodzą też od przypadkowych ludzi i są robione badziewnie - często przez 'amatorów'. Wychodzi to dopiero właśnie z czasem.
Będzie to się działo coraz częściej bo mapy są nakładane na mapy, które są nakładane na dlc i jeszcze do tego łatane łącznikami....istny burdel.

EDIT:
tak pokrótce....
W tych miejscach:
0x6A3E0C858500002,0x6A3E0C858500002,...itd...itd
powinny być te modele znaków:
fld09,fld01,...itd.itd

Teraz powinien ktos sprawdzic czy te same błędy w tych miejscach są tylko na promodsie, czy dopiero po dodaniu PR-ki a moze ten bajzel robi jeszcze jakas nkładka (łącznik) i jeszcze porównać definicje znaków i czy nie wystepuje jakis konflikt gdy obie mapy dostarczaja swoje definicje.
Faktycznie jest duże zamieszanie z różnymi wersjami modów mapowych i łączników. Zastosowałem się do tego co napisał kolega wcześniej i wywaliłem z folderu mod wszystkie pozostałe mody, których nie używam. Poniżej wklejam link do "czystszego" pełnego loga oraz wrzucam screeny mojego mod orderu. Może to coś pomoże. Też mnie zastanawia czemu wywala akurat w tym miejscu, zaraz po minięciu drogowskazu zjazdowego na Gyor.

https://pastebin.com/dg2p7mRt

Image
A skoro na Węgrzech dzieja ci się takie cuda, to dlaczego nie sprawdziłeś w pierwszej kolejności wywalając ten mod "Rebuilt Hungarian Interchanges" Pytajnik

Przecież już po nazwie mozna przypuszczać że może (choc nie musi) miec coś wspólnego bo dotyczy zmian (właśnie jakiś zjazdów, węzłów, rozjazdów, skrzyżowań) na terenach Węgier.

Przypadkiem nie w takim miejscu ci wywala??

p.s.
Aż się prosi zapytać.. po kji ci ten mod?
No ale to jest to o czym pisałem...zawsze ludziom za mało - muszą nakombinować i skoro coś ktoś zrobił że cos tam zmienia/dodaje to trzeba wrzucić Tongue

EDIT:
Ten błąd jeszcze jest ciekawy i ważny:
00:00:44.922 : Void kdop volume detected! uid:0x7169AD852000001

Łatwo sprawdzić... ale ja już się tym nie zajmuję.
Z przykrością muszę też stwierdzić że będzie co raz mniej ludzi umiejących zdiagnozować poprawnie problem a juz na pewno zlokalizować i podać rozwiązanie.
Większosć to tylko umie zwrócić uwagę na kolejność map/modów
Przyznam, że nawet nie przyszło mi to do głowy. A to dlatego, że używam go od dawna i na bieżąco uaktualniam. Mi on osobiście daje dużo, bo modyfikuje/urealnia obwodnicę Budapesztu i rozjazdy na niej. Do tej pory mod mi działał prawidłowo, również z poprzednią wersją PR, dlatego też nie brałem pod uwagę tego, że może być powodem crash'owania się gry. W obecnej wersji gry zanim wgrałem PR wielokrotnie przejeżdżałem przez Węgry z tym modem i wszystko było w porządku. Za chwilę go wywalę, wybiorę ponownie jakąś trasę przez Węgry i zobaczymy.

Edit: Brak crash'a, Węgry przejechane bez problemu. Dzięki Radol za nakierowanie na właściwy trop Wink Pozdrawiam.
Przekierowanie