eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Poland Rebuilding [Worklog]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Radek w sumie odpalał dwa procesy ETS 2 naraz, i kopiował tereny Europe Rebuilding, w celu zrobienia mixu ER i DLC East! Z dwóch map, o podobnych terenach, zrobił jedną. Oczywiście powstała mapka wymagała DLC East!, bo byłby skandal, gdyby Radek tereny DLC East! zawarł w mapce jako modyfikacja na dodatek płatny. Praca była bardzo mozolna, a potem mapka była przebudowywana, aż po dziś dzień.....
Nie da rady pobrać samej Polski bez promodsa?
(28/03/2016 07:33 PM)Kurek napisał(a): [ -> ]Nie da rady pobrać samej Polski bez promodsa?

Nie.


Cytat:Radek w sumie odpalał dwa procesy ETS 2 naraz, i kopiował tereny Europe Rebuilding, w celu zrobienia mixu ER i DLC East!

Wyzwanie było wcześniej, gdy trzeba było najpierw mape ER uruchomić na nowej wersji patcha, a mapa jednak "odmówiła nam współpracy" i za żadne skarby nie dało sie tego zrobić.
Punkt krytyczny, gdy myśleliśmy iz projekt upadnie całkiem - wtedy 'spiełem pośladki' i ostatecznością było uruchamianie 2 kopii gry naraz.
(edytor się wtedy często wieszał i nie był tak dopracowany jak jest teraz)
Oczywiście uprzednio sporo czasu przesiedziane w definicjach aby skopiowane tereny bez problemów 'pokazały się' na nowej wersji gry już z dlc east...masakra.
Potem łączenie tego na nowo jak puzzle i od nowa robienie poprawek - gdyż musiałem skopiować trochę wcześniejszą wersje mapy ER niż mieliśmy.
Kopiowane było fragmentami i upychane w wolne miejsca.... do dzisiaj została np. taka Bielsko Biała (na mapie ER było to przecież Warszawą Smile )

Nie wiem czy drugi raz bym sie na to zdecydował Tongue ale był to jedyny ratunek dla projektu by dalej przetrwał....
Takie momenty krytyczne były po drodze jeszcze ze 2.

znalazłem taki post Smile
Cytat:satan19990 - Jak wiadomo autor podstaw czyli miast z mapy Europe Rebuilding oraz terenów któe zostały skopiowane.
Większe fragmenty tak miast jak i dróg poprawiając i urozmaicając jednocześnie zmieniłem - za co przepraszam satan
(oczywiście było pozwolenie)

_PMA - WIELKIE PODZIĘKOWANIA bo bez tego GOŚCIA mapa wogóle by się nie uruchomiła jak i większosć rzeczy na mapie by nie działała tak jak trzeba. (modele,znaki drogowe, definicje... itd)

Moja skromna osoba złożyła to do kupy w edytorze (kopiowanie z mapy ER do DLC), dodała też coś tam od siebie (i to nawet sporo) no i poprawiła co nie co.(jeszcze więcej niż sporo)
(28/03/2016 07:33 PM)Kurek napisał(a): [ -> ]Nie da rady pobrać samej Polski bez promodsa?

Człowieku, po co ci sama Polska jak możesz mieć ulepszoną mapę całej Europy ? Smile
Radku
PR miał najgorsze chwile, gdy wyszła wersja 1.14, wtedy SCS pozmieniał pliki gry. Bałeś się, że nie wydacie nowego PR.
Czy ja się nie pomyliłem, co do patcha? Chyba nie.
@.:KoxTrucker:.

Zgadza się, bo w tym patchu wprowadzono podział mapy na sektory. Innych zmian też było sporo.
Właściwie chodzi o patch 1.4.x ( z tymi zmianami numeracji przez SCS można się pogubić Tongue )

Gdy się czyta podlinkowany przez Radola temat na WOTR, doskonale widać ile było nieprzespanych nocy ( wypalonych paczek fajek i wypitych kaw) oraz niezliczonych prób i kombinacji, aby "stara" mapa "Europe Rebuilding" ruszyła na nowym patch. Smile
Mirku
Mi chodziło o to, że wyszła PR 1.71. Prawda? I potem w 1.14 SCS te pliki zmodyfikował, i modderzy mieli pracy jak grzybów po deszczu.
A w jednym z wywiadów Radka on mówił, iż Poland Rebuilding dawno istniał. I w związku z wersją 1.14 oni się bali, czy w ogóle zrobią kolejną wersję mapy.
Link do zmian w 1.14: http://eurotrucksimulator2.com/modding_changes_114.php
(29/03/2016 09:26 AM).:KoxTrucker:. napisał(a): [ -> ]Radku
PR miał najgorsze chwile, gdy wyszła wersja 1.14, wtedy SCS pozmieniał pliki gry.
Problemy z patchem 1.14 i wprowadzeniem sektorów nie były aż tak bardzo duże.

Problemy występowały ogólnie 2-3 razy i w sumie najgorzej było właśnie wcześniej:
Pierwszy moment ( cytuje opis do ER wersji 1.02 )
Cytat:Europe Rebuilding v1.02 (1.4.8)

Mapa została skonwertowana i jednocześnie połączona z najnowszą, oryginalną mapą od SCS w wersji 1.4.8
Zdecydowana większość błędów z wersji 1.01a zostało poprawionych.
Nie będę się rozpisywał co i jak - po tak długim czasie, kiedy 'walczyliśmy z mapą', teraz to tylko wypada grać i testować.

Mam nadzieję iż gra na tej wersji choć trochę zrekompensuje Wam czas oczekiwania na tą wersje mapy.

Nie będę wymieniał też kto co robił:
W różnych momentach prac, tak ja, jak i _PMA robiliśmy coś co się znacząco przyczyniło że mamy grywalną mapę w takiej postaci.
Satan19990 tym razem odpoczywał - mam nadzieję że przed następną pokaźną porcją pracy.
Mapa testowana na wersjach 1.4.1, 1.4.6 i 1.4.8

Drugi ważny moment i praktycznie powstanie nowej mapy:
W momencie przejścia z Europe Rebuilding na Poland Rebuilding (1.6.0) czyli najpierw ustawienie sobie wszystkiego aby można było to bez problemów kopiować, potem wybieranie poszczególnych terenów i wklejanie w wolne miejsca na dlc_east.

Najpierw okazało się że któraś tam wersja Europe Rebuilding nie chce nam kompletnie ruszyć i tylko szczęście że 'chomikowałem" wtedy różne nawet nieaktualne już wersje mapy.
Zmuszony zostałem do powrotu do jednej z wcześniej wydanej wersji bo ta bez problemów zadziałała.

Satan odpuścił dalszą pracę gdy się okazało że dlc nadpisuje mapę i zostawił mi mapę do dyspozycji - wtedy podjełem decyzje że jedynym wyjsciem aby uratować tą mapę jest być może skopiowanie choćby większych terenów do Dlc East.

Zaczęło sie kopiowanie wybranych fragmentów mapy ER do DLC i to uważam za największy mój majstersztyk (pamiętajmy ze wtedy nie było jeszcze sektorów)
Najpierw definicje trzeba było tak zrobić aby obie mapy miały dokładnie to samo (modele , prefaby, roślinność,,,itd) - tylko wtedy mozliwe jest prawidłowe kopiowanie.
Zaznaczałem wybrane większe obszary (często całe miasta) w jednej mapie (ER) i przenosiłem do drugiej (czasem gdzieś tymczasowo poza mapę) - robiłem miejsce, i wklejałem - potem dopasowanie wysokości terenów...itd

Potem nastąpił kolejny szok, gdyż nieopatrznie coś zrobiłem na mapie mając podpiętą Promods i mapa od tego momentu już tylko działała poprawnie wraz z ProMods.
Od tego momentu właśnie do uruchomienia zaczęła być wymagana mapa ProMods.
Nie mogliśmy z _PMA dojść co jest nie tak i już tak zostało.
Dodatkowo też przecież wraz z wydaniem dlc_east zmieniły się niektóre pliki no i doszły nowe pliki.

Był jeszcze moment kiedy wreście SCS zrobił tak że można tworzyć własne przypisania ze swoim prefixem - tego przecież wcześniej nie było.
Trzeba było na nowo pisać przypisania, biorąc pod uwagę też te z mapy ProMods aby nie było konfliktów.

Tuż przed połączeniem z ProMods były też problemy - wymiana prefabów.
Bez bliższego kontaktu i pomocy od FLD, nie wiem czy mapa by dalej sie rozwijała.

Ogólnie mozna by dużo o tym pisać, choć można jeszcze poczytać co się wtedy działo.
Jedno jest pewne - z czasem doszedłem że aby tak duży projekt przetrwał i się rozwijał nie mogę jednocześnie budować, poprawiać błędy i zarządzać mapą - to jest orka.
Po takich kombinacjach też sie trochę 'wypaliłem' a SCS co chwila jakby na złość coś zmieniał.
System jaki mamy teraz jest na tyle wygodny że mapmakerzy mają na głowie tylko budowanie i nie muszą sie zbytnio martwić tym co sie dzieje w środku w plikach i jakie zmiany następują.
Ja, za to po takich wcześniejszych przygodach umiem 10x więcej niż wtedy umiałem a i mam więcej kontaktów z różnymi osobami które mogą być pomocne.

EDIT:
Pamiętam też że w pewnym momencie aby mapa ruszyła nie grzebaliśmy ani w przypisaniach ani w ogóle w samym edytorze....rozebraliśmy po prostu na czynniki pierwsze plik .mbd i zmiany były w Hex'ach.
W przeciagu kilku dni powinien ukazać się patch 1.23 (w tej chwili są robione poprawki w tłumaczeniach) a co za tym idzie pora na nową wersje mapy promods.
Na terenie Polski nie nastąpiły znaczace zmiany, gdyż wciąż przebudowywane są rozległe tereny i tylko jedno miasto oraz teren wokół zostało całkowicie przebudowane i w zadawalający sposób wykończone - na tyle aby mozna je było 'uruchomić' i dodać do najblizszej wersji mapy.
Na razie nie zdradzę jakie to miasto.

Poniżej daje kilka fotek z testów różnych rzeczy do użycia na terenie Polski.
Wszystko (a jest tego bardzo dużo) będziemy sukcesywnie dodawać aby całkowicie zmienic i wprowadzić klimat typowo Polski.
Niestety niektóre rejony mamy w późniejszych planach przebudowywać, więc praca teraz na tych terenach i wzbogacanie oryginalnych miast i terenów SCS-u jest bez sensu.
Mamy więc na mapie tereny 'stare' SCS-u bez zmian jak i wciąż zmieniające się nowe tereny.

Jeśli SCS nie będzie "szalał" w najbliższym czasie z patchami i 'nam przeszkadał', to kolejna, następna wersja mapy powinna być już znaczącym krokiem naprzód.

http://s9.postimg.org/8fh27nkha/12983865...4194_o.jpg
http://s17.postimg.org/qr9gj9xe6/1298386...4194_1.jpg
http://s8.postimg.org/lj4wch04k/12983865...4194_p.jpg
http://s8.postimg.org/717p4h8tg/12891563...2409_o.jpg
http://s23.postimg.org/q8nnvon56/1295752...6179_o.jpg
http://s30.postimg.org/dxep4xpgg/1298386...4194_r.jpg
http://s9.postimg.org/vxsiap3la/12419138...9219_o.jpg
http://s9.postimg.org/pk80l6o32/12973199...4770_o.jpg
Radol, pytanie kto u was zajmuję się modelami?? a dokładnie tą strażą?
Przekierowanie