(29/03/2016 09:26 AM).:KoxTrucker:. napisał(a): [ -> ]Radku
PR miał najgorsze chwile, gdy wyszła wersja 1.14, wtedy SCS pozmieniał pliki gry.
Problemy z patchem 1.14 i wprowadzeniem sektorów nie były aż tak bardzo duże.
Problemy występowały ogólnie 2-3 razy i w sumie najgorzej było właśnie wcześniej:
Pierwszy moment ( cytuje opis do ER wersji 1.02 )
Cytat:Europe Rebuilding v1.02 (1.4.8)
Mapa została skonwertowana i jednocześnie połączona z najnowszą, oryginalną mapą od SCS w wersji 1.4.8
Zdecydowana większość błędów z wersji 1.01a zostało poprawionych.
Nie będę się rozpisywał co i jak - po tak długim czasie, kiedy 'walczyliśmy z mapą', teraz to tylko wypada grać i testować.
Mam nadzieję iż gra na tej wersji choć trochę zrekompensuje Wam czas oczekiwania na tą wersje mapy.
Nie będę wymieniał też kto co robił:
W różnych momentach prac, tak ja, jak i _PMA robiliśmy coś co się znacząco przyczyniło że mamy grywalną mapę w takiej postaci.
Satan19990 tym razem odpoczywał - mam nadzieję że przed następną pokaźną porcją pracy.
Mapa testowana na wersjach 1.4.1, 1.4.6 i 1.4.8
Drugi ważny moment i praktycznie powstanie nowej mapy:
W momencie przejścia z Europe Rebuilding na Poland Rebuilding (1.6.0) czyli najpierw ustawienie sobie wszystkiego aby można było to bez problemów kopiować, potem wybieranie poszczególnych terenów i wklejanie w wolne miejsca na dlc_east.
Najpierw okazało się że któraś tam wersja Europe Rebuilding nie chce nam kompletnie ruszyć i tylko szczęście że 'chomikowałem" wtedy różne nawet nieaktualne już wersje mapy.
Zmuszony zostałem do powrotu do jednej z wcześniej wydanej wersji bo ta bez problemów zadziałała.
Satan odpuścił dalszą pracę gdy się okazało że dlc nadpisuje mapę i zostawił mi mapę do dyspozycji - wtedy podjełem decyzje że jedynym wyjsciem aby uratować tą mapę jest być może skopiowanie choćby większych terenów do Dlc East.
Zaczęło sie kopiowanie wybranych fragmentów mapy ER do DLC i to uważam za największy mój majstersztyk (pamiętajmy ze wtedy nie było jeszcze sektorów)
Najpierw definicje trzeba było tak zrobić aby obie mapy miały dokładnie to samo (modele , prefaby, roślinność,,,itd) - tylko wtedy mozliwe jest prawidłowe kopiowanie.
Zaznaczałem wybrane większe obszary (często całe miasta) w jednej mapie (ER) i przenosiłem do drugiej (czasem gdzieś tymczasowo poza mapę) - robiłem miejsce, i wklejałem - potem dopasowanie wysokości terenów...itd
Potem nastąpił kolejny szok, gdyż nieopatrznie coś zrobiłem na mapie mając podpiętą Promods i mapa od tego momentu już tylko działała poprawnie wraz z ProMods.
Od tego momentu właśnie do uruchomienia zaczęła być wymagana mapa ProMods.
Nie mogliśmy z _PMA dojść co jest nie tak i już tak zostało.
Dodatkowo też przecież wraz z wydaniem dlc_east zmieniły się niektóre pliki no i doszły nowe pliki.
Był jeszcze moment kiedy wreście SCS zrobił tak że można tworzyć własne przypisania ze swoim prefixem - tego przecież wcześniej nie było.
Trzeba było na nowo pisać przypisania, biorąc pod uwagę też te z mapy ProMods aby nie było konfliktów.
Tuż przed połączeniem z ProMods były też problemy - wymiana prefabów.
Bez bliższego kontaktu i pomocy od FLD, nie wiem czy mapa by dalej sie rozwijała.
Ogólnie mozna by dużo o tym pisać, choć można jeszcze poczytać co się wtedy działo.
Jedno jest pewne - z czasem doszedłem że aby tak duży projekt przetrwał i się rozwijał nie mogę jednocześnie budować, poprawiać błędy i zarządzać mapą - to jest orka.
Po takich kombinacjach też sie trochę 'wypaliłem' a SCS co chwila jakby na złość coś zmieniał.
System jaki mamy teraz jest na tyle wygodny że mapmakerzy mają na głowie tylko budowanie i nie muszą sie zbytnio martwić tym co sie dzieje w środku w plikach i jakie zmiany następują.
Ja, za to po takich wcześniejszych przygodach umiem 10x więcej niż wtedy umiałem a i mam więcej kontaktów z różnymi osobami które mogą być pomocne.
EDIT:
Pamiętam też że w pewnym momencie aby mapa ruszyła nie grzebaliśmy ani w przypisaniach ani w ogóle w samym edytorze....rozebraliśmy po prostu na czynniki pierwsze plik .mbd i zmiany były w Hex'ach.