Cytat:Wersja promods 2.11 nie dodaje nowych miast w Polsce
A już myślałem że nocka przedemną.
Czyli nowe tereny zobaczymy na wersji 1.26 ?
Szkoda,bo Radol coś wspominał na fb że dojdą nowe tereny,w wersji 2.11.
No nic czekamy dalej na wielkie boooom.
Nie ma się co gorączkować bo "co nagle to po diable" czego przykładem są buble na lokacjach budowanych przez PM
Jeśli chodzi o Polskę staramy się uniknąć tego typu buraków albo żeby było ich przynajmniej jak najmniej oczywiście tych krytycznych!! Resztę sami zweryfikujecie.
W tym miejscu chcę podkreślić, że samo budowanie jest proste ale czasochłonna jest późniejsza optymalizacja przebudowanych terenów w taki sposób aby płynność działania gry była na jak najwyższym poziomie. Każdy nowy patch może coś tam zmienić w działaniu gry i należy to później korygować na mapach. Co do wymagań systemowych lokacji za wcześnie o tym pisać ale jazdy testowe które od czasu do czasu robię są robione w 4 wariantach;
1) z samą mapą PM bez dodatkowych modów czyli ruch AI bazowy od scsu,
2) mapa PM + pakiet naczep JazzyCata + dodatki do interioru które chyba zawiera ten mod (jestem lajkonikiem w temacie modów
)
3) zestaw modów ManaTGX Madstera + dodatkowy mod na BDFy + pierdoły do kabiny które chyba te mody dodają
(przy czym nie zakładam na trucka wszystkiego co można bo takie jeżdżące odpustowe stragany wyglądają moim zdaniem obciachowo
)
4) wszystkie jazdy testowe w powyższych wariantach są robione przy zwiększonym ruchu AI do x4,0 i W GODZINACH SZCZYTU co jest ważne bo wtedy jest największe spawnowanie AI ( przy wyższym spawnowaniu pojazdów do maksymalnie x10 gra potrafi czasem wyczyniać hockiKlocki i się zburaczyć w wymagających miejskich lokacjach chociaż to akurat raczej wina silnika i sposobu samego spawnowania nad którym SCS podobno pracuje i coś zmienia oraz zarządzania pamięcią gry).
Barcelońskie i nie tylko barcelońskie problemy z lagowaniem gry (gra na lokacjach PM potrafi buraczyc się nawet w szczerym polu czy miejscach gdzie absolutnie powinna być pełna płynność) są znane chyba wszystkim, gdzie nawet 980Ti ma problemy (a podejrzewam że nowe GPU 1060 i 1070 też nie zminimalizują tych efektów) ale nie wynikają one z z tego, że te karty nie dają rady ETSowi, tylko z błędów budowy mapy
Na naszym poletku staramy się uniknąć tego typu blędów dlatego też sam proces optymalizacji trochę czasu trwa zwłaszcza jak do lokacji dokładane są dodatkowe elementy. Jak to wszystko wygląda przekonacie się wkrótce
Przebudowa PN terenów Polski była rozpoczęta na karcie GTX260 i pod nią była robiona optymalizacja zapewniająca pełną płynność przy oczywiście optymalnych, satysfakcjonujących wizualnie ustawieniach graficznych
W chwili obecnej mapa jest przebudowywana na 970-ce przy czym objazdy testowe są robione przy ustawieniach ;
- skalowanie 400,
- najwyższa roślinność,
- lekko skorygowane cienie - najwyższe wyglądają moim zdaniem jak rentgen i są mocno nierealne
- WYŁĄCZONE MLAA,
- WARUNKI POGODOWE WYSOKIE
- JAKOŚĆ ODBIĆ ŚREDNIE
- ROZDZIELCZOŚĆ 1680-1050
- LUSTERKA WYSOKIE - domyślnie jest to wartość 200 ale tutaj ręcznie można to zwiększać lub zmniejszać w konsoli szukając optymalnej wartości w stosunku do fps,
i we wszystkich lokacjach na takich ustawieniach, przy modach z pkt. j.w czyli 2 i 3, przy średnio zwiększonym ruchu AI do x4 (wyżej to już różnie bywa zależy od miejsca i od tego czy podczas jazdy strumieniuje dodatkowo radio z netu) ) wszędzie jest stałe 60fps
Oznacza to, że przy niższych ustawieniach i bez dodatkowych modów oprócz mapy PM, wydajność/obciążalność powinna być jeszcze lepsza i nawet starsze konfgi powinny sobie bez problemu poradzić z nowościami (diabeł tkwi w szczegółach
)
Niewiadomym czynnikiem są warunki pogodowe na ULTRA, czasem jest zawsze dobrze a za moment w tym samym miejscu potrafi być klapa.
DUŻYMI LITERAMI opisane są ustawienia które mają największy wpływ na płynność gry
z naciskiem na MLAA, odległością rysowania w lusterkach i zabójczymi w rozbudowanych miastach odbiciami występującymi podczas deszczu
(wysokie odbicia zabijają 970 w dużych, bogatych w detale, szczegółowych miastach
Nie ma się co oszukiwać 970, jest kartą z mocno średniej półki wydajnościowej i od dnia premiery nie było inaczej, nie wierzcie w te pierdoły które piszą producenci
których jedynym celem jest krojenie Kowalskich z kasy za półprodukty notabene wyceniane o wiele za wysoko jak na rzeczywiste możliwości produktu (cena po premierze powinna oscylować w okolicy 0,9-1,1k zł).
Niestety, popularność tej karty wyznacza obecnie m/w średni standard dla komfortowego grania).
Wracając do tematu
Czy nowe tereny będą w wersji mapy 2.11, 2.12 czy jeszcze jakiejś innej to bez znaczenia bo moment ten jest coraz bliższy. Nie chodzi tu o nazewnictwo wersji ale to czy ten teren jest gotowy do wydania. Ukazanie się patcha 1.25 akurat w tym momencie w naturalny sposób wymusiło wydanie PM 2.11. Co akurat dało się nowego dodać to zostało dodane a jeśli nie zostało dodane to ukaże się zapewne w kolejnej wersji
Radol w skrócie napisał jak to m/w wygląda z terenami Polski. Ja od siebie dodam tylko to, że po zakończeniu przebudowy PN części polski przy okazji aktualnie koryguję, liftinguję i dostosowuje A1 w kierunku południowym do granicy sektorów na których aktualnie dłubię
Celem tego jest docelowe ułożenie tego odcinka A1 w taki sposób aby w kolejnych wersjach mapy bez konieczności jakiś większych przeróbek można było podłączyć do niej dodatkowe tereny , rozwinąć dodatkowy układ drogowy, wepchnąć gdzieś tam jakieś kolejne miasto o ile pozwoli na to ilość wolnego miejsca itd. (postęp prac ok 80%). W przyszłości tymi terenami zajmie się ktoś kto akurat będzie miał ochotę i wizję rozbudowy tych terenów, bo jeżeli chodzi o mnie to jeżeli na szybko nie będzie trzeba łatać coś, gdzieś na terenie Polski to biorę się za aglomeracje Górnośląską bo wg mnie ten region pilnie wymaga konkretnego ogarnięcia
Na koniec jakaś mała fota z liftingu A1.
wygląd przed
po
i może jakaś zliftingowana bramka
tyle na narazie musi Wam wystarczyć