(24/12/2017 01:51 PM).:KoxTrucker:. napisał(a): [ -> ]Polandzi, jaki progres na 24 grudnia Dokąd dotarliście w budowie...
O progresie nic nie będzie
za to o czymś innym chciałem krótko napisać co ma wpływ na zachowanie gry w pewnych sytuacjach a co chyba ważne bo dotyczy jej zalogowań i potem wysypu krytycznych postów, że gra Wam się buraczy itd.
Jedna ze znanych już nowych lokacji (jakieś foty tego miejsca już były), droga, skrzyżowianie, światła, parking, jakieś budynki, trochę terenu po jednej i drugiej stronie drogi jednym słowem powszechny klasyk jeśli chodzi o mapowanie utrzymany w limitach scs i m/w podobnym sposobie wykonania. Na mapie w tym miejscu nie ma ani za dużo ani za mało a jednak w pewnych szczególnych warunkach może tam zlagowac grę
stan optymalny
stan z testu lokacji z modem na naczepy Jazzy, w godzinach popołudniowych a więc szczytu komunikacyjnego wbudowanego przez SCS w grę, ze zwiększony ruchem spawnu AI x 3 (przy pomocy komendy w konsoli)
i inne ujęcie
I o co w tym chodzi ... popatrzcie na to co wyświetla konsola a właściwie ważna jest 1 linijka u samej góry i parametry Fps w relacji głównie do "ms" i pośrednio do "tc" i "dc" którego czerwony kolor ma coraz mniejsze znaczenie im mocniejsza karta graficzna.
Jak widać na fotach Fps spada tym bardziej im więcej zwiększa się parametr "ms" - czas generowania się obiektów w milisekundach (w tym wypadku chodzi o spawn AI).
Dlaczego akurat tutaj wystąpić może w specyficznych warunkach zalagowanie
W tej lokacji jest skrzyżowanie ze światłami które zatrzymuje ruch. Na focie tego nie widać ale spawn AIx3 jest na tyle intensywny, że kolejne pojazdy są ciągle generowane i dojeżdżają do korka (na foto daleki plan ten na wprost). W tym miejscu gdzie jest kamera nie widać tam na samym końcu tej kolejki żadnych pojazdów ale gdyby podlecieć tam kamerą 0 to okaże się, że owszem one już tam stoją i dojeżdżają kolejne tylko one się jeszcze nie wygenerowały i ich nie widać.
Ale za to mamy w tym miejscu spadek Fps i wydłużenie czasu wyświetlania "ms" kolejnych elementów gry. Na powyższy Efekt nie poradzą nawet najmocniejsze karty graficzne chociaż bez problemu uciągną o wiele większy ruch AI ale tylko w sprzyjających okolicznościach spawnu AI.
Dlaczego o tym piszę ano dlatego żeby używać wszystkich modów i "cheatów" w grze z głową a najlepiej opierać się na tym co ustawiło i dodało do gry SCS bo , że jest to tak ustawione a nie inaczej wynika po prostu ze względów optymalizacyjnych gry.
Mody a zwłaszcza używanie dziesiątków modów na raz (zwłaszcza mody na większy ruch AI i mody bardzo obciążające grę) to już Wasze ryzyko ale wtedy nie piszcie, że coś Wam się buraczy, nie działa, laguje itd. bo to nie ma sensu.
Podobne efekty zlagowań występują przy złym zamapowaniu lokacji. W tym wypadku decyduje zbyt duża ilość elementów mapy które chcą się wygenerować w tym samym momencie (PRka nie jest wolna od takich miejsc ale myślę, że da się to z czasem opanować o ile SCS nie będzie za często zmieniał zasad generowania się obiektów ).
W ME pojawiły się pewne narzędzia dzięki którym pewnie uda się okiełznać to zjawisko w tym miejscu, ale to wszystko wymaga czasu, testów itd a to tylko 1 namierzone miejsce.
Dla porównania W-wa też szczyt ale miej generujacych się pojazdów, za to więcej modeli na mapie itd.
Np i na koniec faza robocza czegoś, gdzieś tam (już jest ukończone ale fota z prac nad lokacją)
m/w okolica gdzie to (rejon w zasadzie ukończony) widać podkład mapowy więc radziłbym zastanowić się zanim będzie koncert życzeń, podkład jest dopasowany do skali dlatego przemyślcie co tam tak naprawdę może się zmieścić i czy coś się w ogóle zmieści
bo cos tam jednak wcisnołem
no i ustawka
co powiecie na jakąś ustawkę na mapie
kibice będa mogli udowadniać w ustronnym miejscu byle jakoś 1 polskiej drużyny nad inną
Wesołych Świąt Wszystkim