eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Poland Rebuilding [Worklog]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
CzołemSmile

No proszę i wreszcie pojawiła się jakaś ocena i opinia Big Grin co do merytoryki to się nie wypowiadam ale dobrze swoje negatywy podpierać fotami na zasadzie porównań twardych faktów itd, o czym zresztą już było jakiś czas temu napisaneTongue. Dla nas to cenne wskazówki dla Was materiał do konstruktywnej polemiki a dla autora poniższego cytatu sprawdzian czy zanim coś napisał przeczytał cały temat związany z mapą PR Szczerbol

a więc do rzeczyBig Grin

(03/06/2017 09:53 PM)Kobelek napisał(a): [ -> ]Czesć.
Zawitałem tu przez wasz projekt jeszcze jako połączony z ProMods'em...
Mniejsza.
Najbardziej mnie interesuje jakość wykonania i realistyczność terenów.

Co mi się podoba:

+ Dużo nowych terenów do jazdy
+ Atrakcje turystyczne, min. Molo w Sopocie
+ Parking podziemny w Gdyni
+ Brak większych ścinek
+ Wydmy
+ Fajny pomysł z firmą koło Stadionu Energa.

Wady:

- Mało realistyczne skrzyżowania przy Zieleniaku
- Rondo, które nie istnieje
- IKEA w Sopocie? Od kiedy?
- Podwale Przedmiejskie w budowie - no chyba nie.
- Przy moście JP II jest tabliczka Wisła zamiast Martwa Wisła
- Zbyt dużo log firm, przeszkadza mi to
- Dużo niewidzialnych ścian i dziur
- Dziwne, nierealistyczne znaki

6 plusów i 8 minusów. Myślę, że mój test mapy przeprowadzony w lutym się zakończył w 100%.
Moja ocena: 3/10
Może i mapa jest fajna, ale nie jest dla mnie. A poza tym drażni mnie bardzo przejście z tekstury na teksturę.

Pragnę poinformować, że to jest moja opinia.

otóż temat realizmu mapy był już wielokrotnie poruszanyWykrzyknik i ma się on tak samo do tego co w realu jak zapewne wiedza autora powyższego posta na temat możliwości i ograniczeń ME jak i przede wszystkim samej skali mapy. Więc w tej materii nie ma co polemizować bo jest to tylko gra a wszelkie podobieństwa są wybiórcze i umowneWykrzyknik.

Jestem pewien Kolego@Kobelek, że 80 a nawet więcej % graczy nigdy nie było w 3mieście a przynajmniej połowa z nich nigdy tam w ogóle nie zawitaWink Dlatego też sypanie konkretnymi nazwami typu Zieleniak, które rondo, Podwale itd. większości nic nie mówi chociaż ja akurat je kojarzę pomijając już fakt że mieszkam na ŚląskuBig Grin
Dlatego dobrze jest wrzucać foty z tych miejsc żeby każdy wiedział o czym mowa, mógł porównać sam i ocenić wg siebieWink

Dla jasności dodam, że wygląd tego co jest zrobione na mapie wynika z dostępnych narzędzi w ME, skali a przede wszystkim próby jak najlepszej optymalizacji lokacjiWykrzyknik dlatego mapa działa płynnie w przeciwieństwie do innych Tongue i dlatego tutaj jest akurat rondo a nie jajo jak w realu i o ile realne jajo z realną ilością pasów itd. byłoby wykonalne w ME to zajęłoby połowę obecnego śródmieścia bo tak duże są prefaby skrzyżowańWink podobnie rzecz się dotyczy Podwala czy pozostałych ulic / skrzyżowań itd. których nie ma bo i też w tej skali mapy są one zbędne dla potrzeb gry.

Skoro testowałeś mapę od lutego to miałeś wystarczająco dużo czasu żeby zauważyć, że Ikea nie jest jednak w SopocieTongue ale kto wie czy czasem jej tam nie wybudowali od tego lutego (oczywiście mam tu na myśli real bo u nas na mapie jej nie ma) Wink

Zapewne jesteś mieszkańcem 3 miasta i dlatego zauważyłeś, że na tabliczce jest Wisła a nie Martwa Wisła. Nie było odpowiedniej tabliczki ale chyba rzeczywiście dorobimy bo to jednak istotny szczegół dla mnie również. Nie będę tutaj komentował znajomości geografii naszych rodaków ale np. znane są mi przypadki, że ktoś tam szukał Bałtyku na południu PolskiSzczerbol To mówi samo za siebie i proponuje mimo wszystko więcej dystansu do tego co jest na mapieWink.

Zbyt dużo log Firm.
hmmm
gdyby ich nie było to nie byłoby firmWink a gdyby nie było firm to mapa wyglądałaby inaczejTongue
a skoro mapa wygląda tak jak wygląda to jest zapełniona firmami w tych miejscach gdzie w realu ich nie ma ale dla potrzeb gry i większego FUNU są te firmy wirtualne tam gdzie są.
Jeśli komuś to przeszkadza to może sobie je powyłączać w definicjachTongue

Dziwne nierealistyczne znaki, no są ale co z tego?? ile osób zwraca uwagę na znaki w tej grze i w realu również?? Większość jeździ na navi a potem zadają głupie pytania. Kwestia oznakowania również była omawiana i prędzej czy później doczeka się ono upgardu ale to wymaga czasu i nie jest priorytetem.

Wysoki poziom oznakowania macie na konkurencyjnej mapie i to dosłownie i w przenośni, polecam np. przegląd rogatek Siedlec i ocenę znaków haha. Niektóre większe niż domy i dłuższe od zestawu itd.Diabel_grin ....

Kolego@Kobelek skoro znalazłeś niewidzialne ściany i inne dziury to może należałoby zgłosić je do poprawyWink No ale skoro jest to dla Ciebie problemem i mapa nie jest dla Ciebie to na jej po prostu nie graj i tyle.

Następnym razem proponuję więcej konkretów i fot Smile być może rozwinie się fajna dyskusja Wink




a wracając do mapy, tak przy okazji, miało nie być już fot z budowy ale skoro mowa o realizmie to nawiąże do niego

i tak np. przybyło miejsce na odcinku drogi której wcześniej nie było ale na która było miejsce, w realu to miejsce również istnieje ale dla potrzeb gry jest zrobione tak a nie inaczejTongue

Image

Polecam ten "zajazd/bar" Dobre żarcie tam dają i nie tylko (lub dawali bo nie bylem tam od wielu lat) Wink Obowiązkowe miejsce na stołowanie dla uczestników spływów kajakowych Gwdą i Pilicą??Piławą.

co do realizmu nowych terenów to ze 2-3 foty nowego,

Image

Image

Image

czy jest to podobne do reala hmm ocenicie sami już niebawemWink
ten rejon mapy jest już skończony i w fazie testów Big Grin
co gdzie i jak wydać to się nad tym zastanawiamy więc cierpliwości, wszystko w swoim czasieTongue


P.S
oczywiście powyższe to moje opinie i moje zdanie Biggrin
polemika mile widziana Wink

robi9929

Codziennie jeżdżę estakada Kwiatkowskiego, ul.Morska w Gdyni wiem co jak gdzie wygląda to i tak jestem mega zadowolony z tego co zrobili
Wielkie propsy dla twórców tej mapy
Kiedy pojedziemy na nowej mapie, aby 1.27Wykrzyknik Dziękuję autorom za świetną robotę! Ja teraz jeżdżę tylko na tej mapie.
Oj..daaawno tu juz nic nie pisałem - wtrącę więc trochę od siebie Tongue

Patrząc na jako-taki realizm trzeba najpierw wziąść pod uwagę dużą dysproporcję jeśli chodzi o główną grę ETS2.
Zobaczcie jak bardzo twórcy przykładają się do realizmu w środku ciężarówki a jednocześnie w jakim procencie jest coś robione jeśli chodzi o świat w około.

Śmieszy mnie trochę takie 'punktowanie' w stylu "Nie ma tego skrzyżowania..., Tu powinno być rondo... a to firma nie taka....itd..itd"

Ludzie..weźcie odpalcie sobie "czystą" grę i pozwiedzajcie sobie oryginalny np. Szczecin, Warszawę czy Łódź , jeśli chodzi o znaki to popatrzcie przy okazji na oznakowanie SCS-u - myślę że wtedy większość zrozumie jak bardzo niektóre uwagi po prostu nie są na miejscu a wręcz śmieszne.

Myślę że po takiej przejażdze po oryginalnej mapie a potem powrocie na mapę PR zrozumiecie jak bardzo dużo udało się upchać i jak bardzo to jest zbliżone do rzeczywistości i realne.Idealne to nigdy nie będzie nawet gdyby od nowa budować z dużą ekipą w skali 1:1.

p.s.
Rozumiem że większość osób które wyskakują z takimi uwagami nie mają kompletnie zielonego pojęcia o ogólnym budowaniu na mapie, skali mapy, wszelkich zagadnień i problemów wynikających z różnych ograniczeń..itd..itd

Kiedyś już to pisałem - powtórzę.
Bardziej realnej Polski na ETS2 to już nie zobaczycie.
Jezeli mapa miala by być wzorem z reala no na wydanie czekało by się bardzo długo.Jak wiadomo jest to symulator i dodaje sie co nie co czego wogóle niema ale to jes zabawa gra a nie mapa gps.
Moim zdaniem zarzucanie ekipie PR brak realizmu w odwzorowanych terenach zwłaszcza w takich drobnych detalach jest śmieszne ponieważ jak na możliwości standardowej skali z gry mapka jest świetnie zrobiona (jest bardzo dużo realnych miejsc) i więcej "wpakować" się już zwyczajnie nie da bo ogranicza to gra.
Więc tu ekipie należą się jedynie gratulacje za dobrze wykonaną robotę przy tak ograniczonych możliwościach.


Ps. Radol zrobienie idealnie odwzorowanej całej Polski (aby nie można się przyczepić takich małych detali jakie wymienił Kobelek) w skali 1:1 jest możliwe ale (dość spore ale) trwałoby to wieki, trzeba by mieć kompa z nasa aby to odpalić i grać płynnie oczywiście o ile wcześniej by gra nie odmówiła współpracy :E
Jeśli ktoś się zna na "realnym odwzorowaniu", to cały team zaprasza do współpracy.
Pomoc zawsze mile widziana, mapa szybciej będzie budowana i wydawana.
Ogólne zadowolenie wszystkich zainteresowanych projektem.
Pisze w imieniu fanów którym się podoba PR, mapa jest piękna i prawdziwi fani będą czekać tyle ile będziecie potrzebować czasu, co do Trojmiasta to jestem mieszkancem i same Gdynia, Sopot i Gdańsk jest bardzo ładnie odwzorowany, a jak komuś przeszkadza coś to na problem i niech głupie uwagi zostaiw dla Siebie bo też był można się czepiać czemu na zieleniaku nie ma napisu LOTOS .... A na cholere on jest komuś potrzebny osoby osoby chcące poznają gdzie są i docenią to. I chciał bym też pochwalić za okolice takie jak Rumia, Reda czy Wejherowo ładnie odwzorowane. Chłopaki róbcie tak dalej wasza mapa już jest najładniejsza odwzorowaniem Polski A będzie jeszcze lepiej.



P.S
RadolSzczecin czy byś mógł się skontaktować z Wujkiem Bohunem aby z nim na radyju się przejechać lub na MP i abyś opowiedział o waszej pracy i w jakim kierunku idziecie. Dla wszech fanów będzie to coś miłego i również Wujaszek będzie szczęśliwy że znów będzie mógł Cię gościć
(05/06/2017 08:50 AM)Borsuk napisał(a): [ -> ]@jakczo, może dobrze kombinujesz, tylko pragnę zauważyć że Radol przecież oficjalnie porzucił zarządzanie projektem PR.
To Radol zrobiłby największe głupstwo. Zwróćcie uwagę co się dzieje z ProMods. Przecież na tej mapie w ogóle nie da się jeździć. Ostatnio przekonał się o tym właśnie Wujek Bohun. Z przymusu musiał przesiąść się ma mapę Węgier.
Wersja która jest udostępniona na 1.26 to samo PR czy jeszcze razem z PM?Bo juz się trochę pogubiłem. :E
Przekierowanie